Gulyásék nem aggódnak a Fidesz támogatottsága miatt, nem halasztják el a választást – élőben a kormányinfó
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Tapasztaljuk, hogy a fokozatosan gyorsuló világból áradó ingerek és elvárások egyre nagyobb terhet tesznek már a gyerekek vállára is. Kíváncsiság helyett szorongással, önbizalom helyett rivalizálással találkozhatunk az iskolában. A Móra Kiadónál megjelent Mindfulness ABC egy másik utat mutat. A tudatos jelenlét hatékony eszköz a kiegyensúlyozottabb állapot eléréséhez, már óvodáskortól. Mellár Mezei Anita mindfulnessoktató a Tigrisnindzsa és csodakő című kötetében a kisebbeket mesékkel is segíti.
A mindfulness (tudatos jelenlét) számos gyakorlati eszközt nyújt ahhoz, hogyan támogathatjuk magunkat és gyermekeinket a hétköznapok forgatagában. A Mindfulness ABC-ben szereplő, öt-tíz éves gyerekeknek szóló gyakorlatok élvezetesek a számukra, mert kalandként, játékként fogják fel őket. Segítségükkel felfedezik önmagukat, és olyan készségeket sajátítanak el, amelyekkel képesek lesznek egy-egy feszült élethelyzetben önmaguk támaszai, legjobb barátai lenni. Mindehhez nincs szükség különleges felszerelésekre, körülményekre, csupán a figyelmünkre, ez pedig nagy segítség szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. Tudatos gyerekekből tudatos kamaszok, majd fiatal felnőttek válnak, akik lelki rugalmasságuknak köszönhetően képesek lesznek kezelni a feszült élethelyzeteket, amikor kudarccal, visszaeséssel, kihívásokkal, elutasítással találkoznak. Már kora gyermekkorban megtaníthatjuk, hogy bölcsebb, tudatosabb hozzáállással az életük mindezekkel a nehézségekkel együtt is elégedett, kiegyensúlyozott és örömteli lehet! A könyvet Barta András, a Mindfulness Alapítvány kuratóriumi elnöke és Christopher Willard, a Growing Up Mindful című könyv szerzője, a Harvard Medical School tanára is az érdeklődők figyelmébe ajánlja.
A témát tovább mélyíti és a kisebbek számára is kézzelfoghatóbbá teszi a Tigrisnindzsa és csodakő című kötet, amelyben a mindfulness szellemiségét követő mesék olyan hétköznapi élethelyzetekbe varázsolják az olvasót, amelyek mindannyiunk életében előfordulnak. Segítségükkel a gyerekek megérthetik, hogy bizonyos dolgok könnyebben, mások nehezebben mennek, de ettől még ők maguk teljesen rendben vannak: egyediek és értékesek, és képesek a fejlődésre. A meséket követő feladatok nemcsak szórakoztatóak, de a mindfulness elméleti hátterét felhasználva olyan eszköztárat adnak a gyerekeknek, melynek segítségével könnyebben, tudatosabban tudják kezelni a feszült élethelyzeteket. A mesék és a gyakorlatok öt-tíz éves gyerekeknek szólnak, de a szüleiknek, nevelőiknek, pedagógusaiknak is, hiszen a viselkedésünk egy életre meghatározó a gyermekek számára.
Mellár Mezei Anita célja a támogató, motiváló tanulási környezet kialakítása. Több mint tíz éve tanít német nyelvet, emellett pedig mindfulnessfoglalkozásokat vezet gyerekeknek és felnőtteknek. A tudatos jelenlét eszközével 2017-ben találkozott először, majd 2020-ban kezdte el a Mindful Academy International tanárképzési folyamatát. Részt vett a Happy Panda elnevezésű nemzetközi program minfulnesstanár-képzésén is, erre alapozva alakította ki saját gyermekfoglalkozásait (Pandasztikus kalandok; Hüli, az agymenő). Meggyőződése, hogy a tudatos jelenlét értékei belenevelhetőek a következő generációkba, avagy ahogy a mandinka közmondás mondja: „Sok kis ember sok kis helyen, miközben sok kis dolgot megtesz, megváltoztathatja a világ arcát.”
További információk a két kötetről itt.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Több mint egy évig tartott a tárgyalás, az ítélet nem jogerős.
A kiskereskedelmi különadó ügye halad a bíróság felé.
A HVG által megkérdezett infektológus szerint nem kell rettegni.
Építő és aknamentesítő egységek érkeznek a kurszki régióba.