Tetszett a cikk?

Már évek óta lehet a szervizdíj mellett bankkártyával borravalót is adni, ha elégedettek vagyunk a kapott minőséggel, mivel e pluszpénz akár teljesen a minket kiszolgáló alkalmazott magán-bankszámláján landolhat.

Bizonyára sokakkal fordult már elő, hogy egy koncerten, egy fesztiválon vagy egy szabadtéri szórakozóhelyen szeretett volna borravalót adni az őt kiszolgáló személynek, hogy kifejezze, elégedett vele, mégsem tette. Vagy azért, mert vagy nem volt nála készpénz, vagy eleve nem is lehetett máshogy kiegyenlíteni a számlát, csak bankkártyával, s attól tartott, ez esetben a pénz nem jut el a címzetthez, ehelyett az a szórakozóhelyet üzemeltető cégnél landol. Ráadásul az is gyakori, hogy maga a felszolgáló jelzi, sajnos bankkártyával adni borravalót nem lehetséges. Mindezen problémákra nyújt megoldást a HelloPay.

A szervizdíj évekkel ezelőtti magyarországi megjelenésekor egyesek kapásból azt hitték, ez a borravaló, csak máshogy hívják, még berzenkedtek is, miért nem ők dönthetik el, hogy ha elégedettek a szolgáltatással, mennyit is adjanak a számlán felül, miért kell nekik fixen 10 vagy 15 százalékot leszurkolni? Vagy pont fordítva: amiatt bosszankodtak, hogy miért kell fizetniük akkor is, ha nem volt jó minőségű a kiszolgálás?

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a szervizdíj és a bankkártyás borravaló nem egy és ugyanaz. A szervizdíjat nem a felszolgáló kapja, hanem az a szórakozó helyet üzemeltető cég számlájára folyik be. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy a bankkártyás borravaló a szervizdíj mellett is megmaradt, s az továbbra is közvetlenül a felszolgálóhoz kerülhet. S nem csak akkor, ha van nálunk készpénz.

HelloPay Direktborravaló szolgáltatása már évek óta lehetővé teszi, hogy ha csak bankkártya van nálunk – vagy eleve csak azzal lehet fizetni –, akkor is tudjunk közvetlenül borravalót adni a minket kiszolgálónak. Számos helyen találkozhatunk azzal a megoldással, amikor a bankkártyás fizetésnél mi magunk tudjuk beütni egy terminálon, hogy 1-20 százalék között mennyi bankkártyás borravalót szeretnénk adni.

Biztosak lehetünk benne, hogy ez az összeg a HelloPayel kötött egyedi szerződés szerinti arányban célba talál, azaz közvetlenül a felszolgálóhoz kerülhet. Aki számára pedig a bankkártyás borravaló pontosan olyan, mintha azt készpénzben kapta volna: nem kell utána se adót, se járulékot fizetnie, a vendéglátóhely és a HelloPay közötti egyedi szerződés függvényében egy az egyben, levonások nélkül megkaphatja a borravalót. A bankkártyás borravaló tehát a felszolgáló bankszámláján, míg a szolgáltatás értéke a céges bankszámlán íródik jóvá.

„A megoldás vonzó az alkalmazott számára, ahol egyértelműen honorálódik a jól végzett munka, hiszen a fogyasztók által fizetett borravaló összege a magán-bankszámlájukon íródik jóvá. Ezzel együtt csökken az adminisztrációs terhünk, és könnyebb a munkaerő megtartása, ami win-win szituáció” – mondta Zsendovits Ábel, a budapesti Szimpla Kert tulajdonosa a HelloPay Zrt. sajtóbeszélgetésén.

HelloPay Direktborravaló megoldását jelenleg több mint 180 vendéglátóhelyen, nagyságrendileg mintegy 700 felszolgáló használja napi szinten. A társaság célja, hogy rendszereit továbbfejlessze és még több vendéglátóhelyen vezesse be az iparág számára releváns értékteremtő szolgáltatásait, köztük a Direktborravaló megoldását. E cél sikeres megvalósításához nagy mértékben hozzájárul, hogy a HelloPay mára az OTP Mobil Kft. leányvállalataként működik. A cégek közötti szinergiák kiaknázásával további lehetőségek nyílnak.

A HelloPay Direktborravaló szolgáltatása tehát mindenki számára előnyös:

• a vendégeknek: mert a bankkártyás borravaló a vendéglátóhely és a HelloPay közötti szerződés szerinti arányban biztosan a felszolgálóhoz jut, ráadásul egyszerű és nem kell fizetéskor a készpénzzel bajlódni, bankjegyeket vagy az aprót keresgélni, ha külön akarjuk díjazni a kapott szolgáltatás minőségét

• a felszolgálóknak, dolgozóknak: mert a közvetlen bankkártyás borravaló egyszerűen eljut hozzá, ráadásul adómentesen, direktben kapják meg a pénzt a számlájukra, nincs utólagos adminisztráció vagy levonás

• a vendéglátóhelyeknek: mert csökkennek az adminisztrációs terheik, nem kell attól tartaniuk, hogy dolgozóik azért mondanak fel, mert nem jutnak hozzá a bankkártyás borravalóhoz, raádásul maradéktalanul, adómentesen, miközben biztonságosabb is a HelloPay megoldása a készpénzzel szemben, mivel ez utóbbi elveszhet, vagyis összességében könnyebben kezelhető pénzügyi helyzetet teremt.

Érdekli a HelloPay Direktborravaló szolgáltatása? Vegye fel a HelloPay-jel a kapcsolatot, és tudja meg, hogyan teheti hatékonyabbá vendéglátóhelye működését!

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)