Donald Trump: Lebombázott az USA három iráni atomlétesítményt
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Mi a helyzet a gasztroforradalommal a Covid után? Milyen változások várhatók a vendéglátás területén, leginkább a Z generáció által vezérelve? Ezekről beszélgettünk Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával.
Mik a vendéglátó szektor kilátásai? Megállt vagy folytatódik a gasztroforradalom, ha volt egyáltalán?
Az igazi gasztroforradalom még nem is igazán érkezett meg hozzánk. Amikor a 2010-es évek elején elindultak az igazán komoly éttermek, azt is sokkal inkább a kínálati, nem pedig a keresleti oldal generálta. Rengeteg tehetséges séf ment ki a 2000-es években külföldre, ahonnan hazahozták a tudást. A megnyitott fine dining helyek nem tudtak a magyar közönségre célozni, a külföldiek felé nyitottak. Most, először a Covid, majd az Amerikából vagy Ázsiából nézve hazánkhoz nagyon is közel dúló háború nem segíti a külföldieket célzó éttermek helyzetét, mivel nagyon hiányzik sok turista. Mindenkinek az lenne az érdeke, az lenne az igazi forradalom, ha létrejönne egy olyan széles réteg Magyarországon, aki tud és akar is költeni igényes, otthon nemigen elkészíthető ételekre legalább heti egy alkalommal. Az igazi áttörés véleményem szerint akkor jön majd el, amikor az igény itthon is a keresleti oldalon fog jelentkezni, mint ahogy történt ez a nyugati országokban. Ha felnő egy olyan generáció, amelynek már nyugati mintára nem a kocsma lesz a legfontosabb találkozási pont, nem feltétlen inni ülnek össze, akkor beszélhetünk majd igazi változásról.
És ezt a változást a Z és az Alfa generációk fogják elhozni?
Ebben biztos vagyok, igen. A Z generáció már most komolyan elkezdte alakítani a gasztronómia keresleti oldalát. Mind látjuk a Simon’s Burger példáját. Amilyen módon ők elkezdték használni a social mediát, és önazonosan megcélozták a fiatalokat, hatalmas sikert tudhatnak magukénak. Ma már sokkal trendibb náluk enni és lenni, mint pl. egy Mcdonald’sban. A Z és majd az Alfa generáció által diktált tempóhoz mindenkinek alkalmazkodni kell hamarosan a gasztronómiai szektorban is, aki nem akar lemaradni.
Ti a Chef Marketnél hogyan igyekeztek alkalmazkodni ehhez az egyébként sem nyugodt piachoz?
Igyekszünk előrenézni és mindig egy lépéssel a piac előtt szeretünk járni. A több mint 6000 darabos termékválasztékunkat egyfajta üzleti racionalitás mellett mindig alakítjuk, legutóbb például egy nagyon komoly organikusbor- és -pezsgő-portfólióval és fagyasztott termékekkel bővültünk. A szolgáltatásainkat – raktározás, logisztika, értékesítés – automatizáljuk, és saját rendszereket hozunk létre. 2013-ban családi vállalkozásként indultunk, mára több mint 11 ezer négyzetméternyi belvárosi raktárunkból szállítjuk az árut, országosan. Továbbra is abban hiszünk, hogy az egykapus vásárlási lehetőség, amit biztosítunk, rengeteget tud segíteni az éttermeknek abban, hogy időt, energiát és pénzt spóroljanak a beszerzéseikkel. Nálunk nincs sem kiszedési díj, sem szállítási költség, és alacsonyan tartjuk a kiszállítási limitjeinket is, mivel számunkra fontos a partnereinkkel kialakított stabil, őszinte kapcsolat és a kiszámíthatóság.
Ezek alapján akkor sok fiatal kollégátok van?
Így van. Fontos, hogy ismerjük és felhasználjuk a véleményüket. Lehet, hogy az, ami bevált akár öt évvel ezelőtt, ma már nem tud optimálisan működni, mások az insightok. Mindent meg kell nézni más perspektívából, mert előfordul, hogy ők teljesen más módon vizsgálnak egy adott témát.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR-cikkről itt olvashat: (link)
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Tartalom nélküli one man show – ezt látja Horváth András egykori adóellenőr.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
A Tisza Párt elnöke legújabb bejegyzésében kifejezetten a fideszeseket szólította meg.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.