Az R-Water sportital és vitaminitalgyártó 2024-ben ismét tarolt a Magyar Brands különböző kategóriáiban az Absolute Live termékcsaládjával: övé az Innovatív Márka-, a Kiváló Üzleti Márka- és a Kiváló Fogyasztói Márka-díj. A Magyar Brands program független szakértőkből álló bizottsága több szempont (identitás, reputáció, márkaépítés, társadalmi hasznosság, megbízhatóság, fogasztói piackutatás stb.) figyelembevételével, egy komplex mutatószám alapján hoz döntést egy-egy hazai tulajdonú, magyar gyártmányú márkáról.
Az Absolute Live korábban is elért kiemelkedő eredményeket a Magyar Brands-nél. 2023-ban a Magyar Brands Kiváló Munkáltatói márkája lett, két éve pedig megkapta az Év egészséges sportitala és az Év innovatív csomagolása díjat is. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a cég akasztói üzeme 2020-ban és 2021-ben elnyerte a Vodafone Business Év gyára díjat, nem földtől elrugaszkodott állítás, hogy a száz százalékban magyar alapítású és tulajdonú vállalkozás valódi díjhalmozó.
Absolute Live újracsomagolva és újratöltve
„Nagy öröm, hogy újra és újra ilyen kitüntetéseket kapunk. Több újításunk volt tavaly, amit ezek a díjak szimbolizálnak. Teljesen átalakítottuk például az Absolute Live-italok csomagolását és dizájnját, részben a csomagolóanyagok fenntarthatósága, újrahasználata érdekében hozott új előírások, részben a brandfrissítési célok miatt. Olyan újraálmodott palackokba igyekeztünk tölteni az italainkat, amelyek a korábbiakhoz képest magasabb százalékban készültek újrahasznosított műanyagból. A palackjaink régi dizájnelemeiből többet is megtartva egy fiatalosabb, dinamikusabb külsőre váltottunk, ami attraktívabbá teszi az italainkat” – magyarázta Nagy Ervin, az R-Water tulajdonosa.

A legnagyobb hatóanyagtartalmú sportital
2024-ben nem csupán a külcsín, a beltartalom is változott az Absolute Live termékekben. Az R-Water tavaly növelte az italok nagyobb hozzáadott értékű összetevőinek arányát. Plusz koffein került az L-karnitinos italokba, a Mega amino italokban pedig 8000-ről 10 000-re emelték a hatóanyag-tartalmat (L-karnitin, aminosav, taurin, L-arginin stb.) „Ezekhez a termékekhez L-citrulint is hozzáadtunk, valamint többféle aminosav és többféle vitamin került a palackokba. Ilyen magas aminosavmennyiséget nem tesz az italába más a piacon, ez valódi innováció volt” – tette hozzá a tulajdonos. A közelmúltban ismét csodaszernek kikiáltott kreatin szintén az Absolute Live kreatinitalban található meg legnagyobb mértékben.
Sportitalok a női fogyasztókra tervezve
Ilyen értelemben az R-Water hosszú évek óta diktálja a változás ütemét a sportitalok és vitaminitalok piacán. Például az akasztói sportitalgyártó volt az első, amelyik 1 literes kiszerelésben kezdte árulni a termékeit. Ugyanakkor, a legtöbb áruház polcán megtalálható Absolute lifestyle termékcsaládjuk 600 milliliteres kiszerelésben érhető el, amivel a hölgyek igényeit tartották szem előtt, így az L-karnitines és kollagénes termék sem hiányozhat a palettáról. Nagy Ervin abban reménykedik, hogy feleségével, Nagy-Parádi Tímeával közösen vitt vállalkozásuk továbbra is trendszetter lesz. „Az innovációt hajtja a belső késztetés, és persze a piaci verseny is: amikor mi 8000-re emeltük az összes aminosav-tartalmat egy palackban, a versenytársak is követtek bennünket, s emiatt növeltük tovább a mennyiséget 10 ezerre. Úgy tűnik a fogyasztóknak ez tetszik és a vásárlásnál a választásukkal értékelik az ilyen típusú fejlesztéseket.”
Más-más célközönségnek szól a sportital és a vitaminital
A Magyar Brands-díjak értékét emeli, hogy az R-Water-nél nem egy szűkített fogyasztói körre összpontosítva fejlesztették az új italokat: az amatőr és profi sportolóknak, aktívan mozgást végzőknek készített sportitalok mellett a családokat is célozzák a gyümölcsökből, zöldségekből összeállított vitaminitalokkal. „Sokféle terméket csinálunk, de iránytű számunkra, hogy próbálunk mindig a fogyasztók valós igényeire reagálni, ezt is figyelembe vesszük, amikor változtatunk.”

Hamarosan a polcokon lesznek az új Absolute Live-termékek
A Magyar Brands Innovatív Márka-díj előrebocsátja a kérdést: milyen újítással készül az R-Water az idei évre? Nagy Ervin kifejtette, hogy nem csak terveik, konkrét új fejlesztéseik is vannak már, de egyelőre nem tudja megmondani, hogy mikor lehet levenni őket az áruházak, boltok polcairól. Némi akadályt jelent, hogy a modern gyártósor ellenére a széles termékpaletta miatt bizonyos termékkategóriából nem tudnak gazdaságosan gyártani, miközben épp ezek a típusú termékek hozhatnák el az innovációt. „Folyamatosan vizsgáljuk a portfóliónkat, rengeteg adat áll a rendelkezésünkre, s ha ezeket kiértékeltük, ki fog derülni, hogy milyen új terméket érdemes piacra dobnunk, és esetleg ki kell-e vezetnünk egy régit. Van egy kitűnő fejlesztőnk, aki kidolgozott egy cukormentes izotóniás ital összetételt. Ez azért különleges, mert az izotóniás italoknak épp a jól hasznosuló cukormix a lelke. A kollégánk viszont olyan terméket fejlesztett, amelyben más energiatermelő szénhidrátok be tudják tölteni a cukrok szerepét. Hamarosan szeretnénk kijönni ezzel az itallal is.”
Nagy Ervin ugyanakkor jelzi, noha az innováció terén mindig jól álltak, a tapasztalataik azt mutatják, az új italok gyártása akkor kezd gazdaságossá válni, amikor a piac is felzárkózik. Vagyis a vetélytársak is elkezdenek hozzájuk hasonló terméktípust készíteni, ezáltal az ő új italuk is népszerűbbé válik, többet lehet eladni belőle, és immár megéri hosszútávon gyártani.
Az Absolute Live sorra söpri be a díjakat, de Nagy Ervin távlati tervei szerint sokkal több van ebben az italcsaládban, mint amit eddig mutatott, ha úgy tetszik, magasak a brand felé támasztott elvárásai. „Az újracsomagolás, az új dizájn, az újfajta címkék kialakítása sok időt, energiát, pénzt felemésztett, a produktivitástól vette el az időt. Remélem 2025 már arról szól majd, hogyan lendülünk tovább, ez persze függ a hazai lakossági költési kedvtől is. Több ígéretes exportmegkeresésünk is van, kis lépésekkel haladunk tovább a tervezett úton.”
Az Absolute Live és a Power Fruit termékcsaládokat gyártó R-Water, amelynek italait a világbajnok testépítő, Kathi Béla ajánlja a fogyasztóknak, évi 5,5 millió palack üdítőt készít, és 12 országba szállít. A modern Ultraclean rendszerben működő akasztói üzemben a zöld stratégia jegyében az elmúlt 2 évben 30 százalékkal csökkentették a csomagolóanyagok arányát és a felhasznált energia mennyiségét. Termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)