A megoldás persze mosolyt csalt az arcomra, ahogy ott állok a Batthyány téri metróállomás mozgólépcsőjének aljánál és felnézek a kapaszkodók közötti balusztrád reklámokra. A helyszín telitalálat kommunikációs szempontból, mert ha van városi helyszín, ahol garantált a figyelem, az a metró. Már az első impresszió is nyomot hagy bennem, de automatikusan elindulok a tömeggel felfelé. Nagyméretű Fanta-s üvegek mellett haladok, egyik követi a másikat, szépen kitöltve a rendelkezésre álló felületet.

Fanta – balusztrád felületek – Batthyány tér
A szakmaiság megköveteli, hogy az ember odafigyeljen a munkájára, de ez most nem tűnik nehéz feladatnak. A színek, a könnyen befogadható üzenet, összességében az egész minimalista dizájn levesz a lábamról. Valami ott van a nyelvem hegyén, csak még nem tudom pontosan megfogalmazni. A fenti végponton rögtön indulok is vissza. A tekintetem már el tud távolodni a közvetlen mellettem lévő üzenetről, felfedezem a balra lévő hasonló és a jobbra futó további két balusztrád sávot. Úgy középtájon már tudom, hogy valójában nem átutazom, hanem benne utazom a reklámokban. A jól ismert formavilág egységesen és harmonikusan sző körém vizuális hálót, amibe örömmel bele is ragadok. Élmény ez az utazás és már azt is tudom, hogy miért. A mozgólépcsőről lelépve eltávolodom a négyes struktúrától, hogy újra az egész perspektívát egyben lássam át.

Fanta – balusztrád felületek – Batthyány tér
Ha valaki vonzódik a modern művészetekhez, rögtön láthatja, hogy ez nem egy egyszerű reklám megjelenés, ez egy performansz. Egy ingyenes közterületi pop-art kiállítás. Jó, egy jegy ára benne van, de akkor sem csak eladni akar valamit, hanem élményt ad, feldobja a napomat, ahogy a környezetét is, az egész mozgólépcső rendszert.
Amikor a kreatív túl tud lépni a szájbarágós sablonos megfogalmazásokon és két irányú funkcióban gondolkodik, nem csak kapni akar, de adni is, az az urbánus nagy tömegeket elérő kommunikációban kellemes felüdülést tud jelenteni a befogadó számára. Persze ehhez kell egy ilyen különleges helyszín, egy emberközeli, mégis nagy felületekkel operáló, kikerülhetetlen csatorna, ami naponta százezer utazás megvalósulásához segíti hozzá az áthaladókat.
Mitől jó egy kreatív?
Ezt sokszor kérdezték tőlem és mindig ugyan azt válaszolom: mert kitenném otthon a falra.
Azért jó, mert hazavinném!
A napnak itt még nem volt vége. További két állomás –a Deák tér és a Blaha L. tér- következett, két hasonlóan impresszív élménnyel. Véletlenül sem a mesebeli hármas számmisztika beteljesítésén munkálkodtam, egyszerűen a különböző helyszíneken megjelenő, eltérő brandek tervezői egyenként is felismerték, hogy egy kommunikációs szempontból különleges felület rendszert egy hasonlóan egyedi -az adott lokalitásnak megfelelő-, vizuális tartalommal kell becsomagolni, mert így juthatunk a lehetőségek csúcsra járatásához, egy exkluzív, emlékezetes és maradandó reklámélményhez.

Kinley – balusztrád felületek – Deák tér
A mozgás mindig vonzza a figyelmet. Nem véletlen a digitális felületek népszerűsége, a másodpercenként változó színes, vibráló tartalmak magasra tették az ingerküszöböt. A Blaha Lujza téri metró állomás mozgólépcsőjén utazom, miközben körbe vesz a Finlandia életérzés. Mivel ez egy hosszabb utazás, egy idő után már cserekompatibilis lesz, hogy ki mozog, én, vagy a felületek. A mellettem elfutó hangulatképekből egy elnyújtott filmélmény kerekedik, ugyan abban az összes felületet betöltő szélesvásznú formában, mint korábban. Egy pillanatra sem érzem kevésbé attraktívnak, mint egy digitális felületet.

Finlandia – állomás branding – balusztrád felületek – Blaha L. tér
Ezen a helyszínen egy teljes „állomásbranding”-el találkozhattam. Ez azt jelenti, hogy az utazás a Finlandia világában a mozgólépcsőről lelépve sem ér véget, a korábban megismert motívumrendszer vezet tovább a padlóreklámon, szinergikusan megkomponált, arányosan nagy felületekkel dolgozva uralja le a belső teret.

Finlandia állomás branding, padlóreklám felületek – Blaha L. tér
Három különleges helyszín, három remekbe szabott megjelenés.
Mitől jó egy kreatív?
Csak ismételni tudom magam.
Attól jó, hogy hazavinném!
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)