Mindkét félnek megéri: ezért választják egyre többen a csekély értékű ajándék juttatást

Egyre népszerűbb választássá válik a munkáltatók körében a csekély értékű ajándék juttatás, különösen utalványos formában. Kiemelkedően kedvező adózási feltételei és széleskörű felhasználási lehetőségei miatt mindkét fél számára előnyös megoldás: a dolgozók értékesebbnek tartják, mint ha ugyanazt az összeget a bruttó bér részeként kapnák meg, míg a munkaadók számára jelentős költségmegtakarítást jelent a használata.

  • Hirdetés Hirdetés
Mindkét félnek megéri: ezért választják egyre többen a csekély értékű ajándék juttatást

Az adózási szabályok változásával már évi három alkalommal is élhetnek vele a vállalatok, ez a pozitív változás pedig a juttatási piac növekedését is elősegítette. A csekély értékű ajándék célra kiadott ajándékutalványok adókulcsa kedvező, mindössze 33,04%-os, és évente maximum 87 000 forint összértékben adhatók. A juttatás ráadásul nemcsak a munkavállalónak, hanem családtagjai számára is adható ugyanekkora értékben, még tovább növelve a megoldás vonzerejét.

Fata László, a Cafeteria TREND juttatási szakértője rámutatott: míg egy 20 000 forintos nettó bérkifizetés a munkáltatónak körülbelül 33 984 forintba kerül, ugyanekkora összeg csekély értékű ajándékként mindössze 26 608 forintos ráfordítást jelent. Hozzátette, hogy az ajándékutalvány összege alkalmanként legfeljebb az adott év januárjában érvényes minimálbér 10%-áig terjedhet, amely idén 29 080 forint. Mivel a juttatás nemcsak a munkavállalók, hanem a közeli hozzátartozók számára is igénybe vehető, így egy négytagú család számára akár évi 348 000 forintnyi támogatást is jelenthet.

Ruga Róbert, a Rewin Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint a csekély értékű juttatás vonzereje minden vállalatméret esetén jól érezhető: a mikrovállalkozásoktól kezdve a nagyvállalatokig egyaránt előszeretettel alkalmazzák, legyen szó félévi vagy év végi juttatásról, iskolakezdési támogatásról vagy karácsonyi jutalomról.

A Rewin Magyarország eredményei is jól mutatják a csekély értékű ajándék juttatás növekvő népszerűségét: a vállalat dolgozói juttatásokra specializálódott üzletágában tavaly több mint 100%-kal nőtt az utalványok forgalma, ügyfélkörük 700 új munkáltatóval bővült.  Míg 2023-ban az eseti juttatások 45%-ában esett partnereik választása erre a megoldásra, 2024-ben már több mint kétharmadát adták ki csekély értékű ajándék formájában.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)