Bankkártyás borravaló egyszerűen – adómentes megoldás a HelloPay-től

A digitális fizetési megoldások térnyerése nemcsak a vásárlói élményt formálja át, hanem a borravalózás szokásait is új irányba tereli. A HelloPay legfrissebb B2B kutatása szerint a magyar vendéglátóhelyek 75 százalékánál a vendégek rendszeresen adnak borravalót. A kártyás fizetések elterjedésével pedig egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy ezt digitális formában is egyszerűen meg lehessen tenni – különösen ott, ahol elérhető a direkt borravaló funkció. Ez a megoldás a vendégek, felszolgálók és üzemeltetők számára is kézzelfogható előnyöket kínál, a jogszabályi megfelelés mellett.

  • Hirdetés Hirdetés
Bankkártyás borravaló egyszerűen – adómentes megoldás a HelloPay-től

Mi az a direkt borravaló?

A HelloPay rendszerében elérhető direkt borravaló funkció lehetővé teszi, hogy a vendég a bankkártyás fizetés során közvetlenül a felszolgálónak adjon borravalót. Az összeg nem része a vendéglátóhely forgalmának, így nem von maga után adózási vagy adminisztrációs kötelezettségeket a vállalkozás számára.

A legfontosabb előnyök

Adminisztrációmentes működés
A borravaló nem a cég bevétele, így nem szükséges könyvelni, elszámolni vagy adózni utána. Ez jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket.

Adó- és járulékmentes juttatás
A 2025-től hatályos szabályozás szerint a digitálisan, közvetlenül a dolgozónak juttatott borravaló adómentes. A HelloPay rendszere ezt automatikusan biztosítja, így sem személyi jövedelemadó, sem társadalombiztosítási járulék nem terheli.

Növekvő vendégaktivitás és dolgozói elégedettség
A kutatás alapján 42 százalékkal több vendég ad borravalót, ha rendelkezésre áll a digitális lehetőség. Az átlagos borravaló mértéke 11 százalék, amely közvetlenül növeli a felszolgálók jövedelmét és elkötelezettségét.

Kérjen ajánlatot bankkártya elfogadásra és a borravaló kezelésre, és 1 napon belül felveszik a kapcsolatot Önnel, hogy a vállalkozása számára költség hatékony megoldást kínáljanak. A direkt borravalóval Ön és alkalmazottjai is jobban járnak, hiszen a kutatásból az is kiderült, hogy a vendég is szívesebben ad ebben a formában borravalót.

A kutatás főbb adatai:

Vendéglátóhelyek, ahol rendszeres a borravaló75%
Borravalót adók aránya digitális lehetőség esetén+42%
Átlagos borravaló mértéke11%
Szervizdíjat alkalmazók arányaÉttermek: 47%, Budapesten: 40%

A direkt borravaló a szervízdíjas éttermekben is sikeresen működik, növelje alkalmazottjai jövedelmét adómentesen.

A magyar vendéglátóhelyek 75%-ánál rendszeres a borravaló. A digitális fizetési módok térnyerésével a kártyás borravaló iránti igény is ugrásszerűen nő. A kutatás szerint, ahol elérhető digitális borravaló, ott 42%-kal több vendég ad is borravalót.

A HelloPay megoldás előnyei az üzemeltetők számára

A HelloPay direkt borravaló funkciója nemcsak a felszolgálók számára biztosít kiszámíthatóbb és ösztönző jövedelmet, de a vendéglátóhelyek számára is praktikus előnyöket nyújt: megfelel a hatályos NAV-előírásoknak, automatikusan elkülöníti és továbbítja a borravalót, nincs szükség adminisztrációra vagy elszámolásra, növeli a munkavállalók motivációját és elégedettségét, egyszerű és gyors fizetési élményt biztosít a vendégeknek.

A direkt borravaló a modern vendéglátás új alapköve lehet, ahol a technológia a hatékonyságot és az átláthatóságot egyaránt támogatja.

Érdekli, hogyan növelheti dolgozói elégedettségét és vendégei aktivitását egy egyszerű, adómentes megoldással?

Kérjen személyre szabott ajánlatot kollégáinktól – segítünk megtalálni az Ön vállalkozásához legjobban illeszkedő digitális borravaló megoldást.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)