Szabó M. István
Szabó M. István

Visszatért Barcelonába a Forma-1, a csapatok utolsó közös tesztje rutinszerűen indult el. Ám miközben az újabb négynapos tesztelésen a Lotus visszatérésének és Petrov szorgalmas igyekezetének is örülhettek a rajongók, az első nap leginkább a McLarené volt. Akkor is, ha buttonosan észrevétlenre sikerült.

A múlt héten lebőgő Lotus nagygenerálja jól sikerült, ezzel kezdődött csütörtök reggel a második négynapos barcelonai tesztadag. Állítólag csak az első felfüggesztéssel volt baj korábban, és a Renault-motoros arany-fekete versenyautónak most már kutya baja. Csak az elvesztett négy tesztnap miatt vigasztalhatatlan Raikkönen csapata. Mert bár volt olyan perc, amikor úgy tűnt, hogy a hiányzásból eredő hátrányból legalább egy tesztnapot lefaraghatnának, végül nem lett ebből semmi. Ahogyan a Ferrari és a Red Bull hókusz-pókuszából, hogy ők inkább péntektől hétfőig, semmint csütörtöktől vasárnapig tesztelnének a Circuit de Catalunya 4655 méteres aszfaltszőnyegén.

A Lotusra ez mindenképpen rossz hatással lesz, és ez akkor is így van, ha ma a teszt hajrájában Grosjean (egy lágy gumiszettes, de csak négy körös etapja elején) képes volt az egész nap vezető Button (McLaren) elé ugrani. Mielőtt azonban bárki is nagyon belelkesedne: az első futamig, a március 18-i, melbourne-i rajtrácsra felsorakozó mezőny sorrendjének kialakulásáig még sok idő van, és így továbbra sincs sok értelme messzemenő következtetéseket levonni a közös teszten az egyes csapatok és pilóták közt látható sorrendből.

Button csak nyomta, rendületlenül
©
Mezőnysűrűsödés

Illetve: az a három héttel ezelőtti jerezi, illetve a múlt heti barcelónai adatokhoz viszonyítva teljesen egyértelmű, hogy most már a csapatok valóban a versenyszezonra hangolást végzik. Tömörödik ugyanis a mezőny; a délelőtti körbe-körbe rohanás időeredményei olyan közel voltak egymáshoz, hogy a tíz pályára küldött autó közül az első nyolc lényegében nyolc tized másodpercen belülre hozta a leggyorsabb körét. Sőt, az első öt úgy volt fél másodpercen belül egymáshoz képest, hogy a leggyorsabb Button (McLaren) és az őt követő Perez (Sauber) közt több mint három tizedet mértek.

És hogy mi újság a sokak által máris (újfent) a vb-címre legesélyesebbnek tartott Red Bull háza táján? A napi penzumok vége felé egy tízkörös webberi etapban a köridők zavarbaejtően konstansra sikerültek. Miközben a Red Bull egészen látványosan nem törekszik a napi legjobb idő elérésére, az ausztrál versenyző a tízes szériában összesen alig hat tized másodpercet engedett a legjobb és a legrosszabb köridő közé. Eközben ez Rosbergnél és a Toro Rosso-s újonc Vergnénél majd két másodpercet, Massánál bő másfelet mutatott. Délután is ez volt a kotta, és ez már nem véletlen.

Célratartók buzgalma

A mai tesztnap során az is világossá vált, hogy vannak csapatok (McLaren, Ferrari, Toro Rosso, Sauber) ahol egyre inkább a minősített (vagyis az adott tesztprogram részhez szorosan kapcsolódó) kilométereket tekerik bele a versenyautókba. Rosbergre (Mercedes), és főként Petrovra (Caterham) ez nem áll, igaz, utóbbinak a múlt heti tesztnapja szinte csak a pechről szólt, a sok meghibásodás és probléma miatt alig tudta a többiek által megtett teszttáv felét teljesíteni. Ehhez képest ma Petrov megérte a pénzét (hisz: ő hozta), mert a múlt heti bő 4 másodperces rést sikerült három másodperccel szűkebbre zárnia, és összesen 123 kört tesztelt. (Ennél többet csak Rosberg ment, 128-at.)

Petrov is elemében volt, a jutama: sok kör, csökkenő különbség
©
Az a csapatnál meg külön öröm, hogy az eredményt az orosz pilóta úgy hozta, hogy a Caterham által tegnap beteggé nyilvánított Kovalainen helyére kellett kapásból beugrania.

A mai időrendi sort Grosjean zárta az élen (1:23,252), igaz, a legjobb időt hozó négykörös, lágygumis repesztésben látni vélhetünk egy adagot a szponzoroknak tetszelgésből is. Mögötte az egész nap jól teljesítő Button (+0,258) zárt, igaz, akár a védjegye is lehetne, tette ezt szinte észrevétlenül. Felhajtás nélkül taposta a padlólemezbe a McLaren pedálját. Őt Perez, Webber, Rosberg, Vergne, di Resta, Massa, Petrov és Maldonado követte. Az első hat pilóta teljesítette a leggyorsabb körét egy másodpercen belüli differenciával.

Az utolsó piros zászlós pauzát egyébként a Caterham generálta: Petrov alatt megállt a zöld dongó. Nem lenne meglepő, ha kiderülne: az üzemanyag fogyott el belőle.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Látta már a Facebook Messenger új funkcióját? Hasznos

Látta már a Facebook Messenger új funkcióját? Hasznos

Szörnyű igazság: 15 éve már megjósolták a szakértők, hogy bekövetkezik a "Boeing-tragédia"

Szörnyű igazság: 15 éve már megjósolták a szakértők, hogy bekövetkezik a "Boeing-tragédia"

Könnygázt vetett be a rendőrség Párizsban

Könnygázt vetett be a rendőrség Párizsban

A TDK kitalálta, hogyan lehet nagyon könnyen életben tartani az otthoni bonsai fát

A TDK kitalálta, hogyan lehet nagyon könnyen életben tartani az otthoni bonsai fát

A magyarok többsége szerint jogtalanul függesztette fel az Európai Néppárt (EPP) a Fidesz tagságát

A magyarok többsége szerint jogtalanul függesztette fel az Európai Néppárt (EPP) a Fidesz tagságát

Jávor csak a negyedik lett az MSZP EP-listáján

Jávor csak a negyedik lett az MSZP EP-listáján