Szabó M. István
Szabó M. István

Visszatért Barcelonába a Forma-1, a csapatok utolsó közös tesztje rutinszerűen indult el. Ám miközben az újabb négynapos tesztelésen a Lotus visszatérésének és Petrov szorgalmas igyekezetének is örülhettek a rajongók, az első nap leginkább a McLarené volt. Akkor is, ha buttonosan észrevétlenre sikerült.

A múlt héten lebőgő Lotus nagygenerálja jól sikerült, ezzel kezdődött csütörtök reggel a második négynapos barcelonai tesztadag. Állítólag csak az első felfüggesztéssel volt baj korábban, és a Renault-motoros arany-fekete versenyautónak most már kutya baja. Csak az elvesztett négy tesztnap miatt vigasztalhatatlan Raikkönen csapata. Mert bár volt olyan perc, amikor úgy tűnt, hogy a hiányzásból eredő hátrányból legalább egy tesztnapot lefaraghatnának, végül nem lett ebből semmi. Ahogyan a Ferrari és a Red Bull hókusz-pókuszából, hogy ők inkább péntektől hétfőig, semmint csütörtöktől vasárnapig tesztelnének a Circuit de Catalunya 4655 méteres aszfaltszőnyegén.

A Lotusra ez mindenképpen rossz hatással lesz, és ez akkor is így van, ha ma a teszt hajrájában Grosjean (egy lágy gumiszettes, de csak négy körös etapja elején) képes volt az egész nap vezető Button (McLaren) elé ugrani. Mielőtt azonban bárki is nagyon belelkesedne: az első futamig, a március 18-i, melbourne-i rajtrácsra felsorakozó mezőny sorrendjének kialakulásáig még sok idő van, és így továbbra sincs sok értelme messzemenő következtetéseket levonni a közös teszten az egyes csapatok és pilóták közt látható sorrendből.

Button csak nyomta, rendületlenül
©
Mezőnysűrűsödés

Illetve: az a három héttel ezelőtti jerezi, illetve a múlt heti barcelónai adatokhoz viszonyítva teljesen egyértelmű, hogy most már a csapatok valóban a versenyszezonra hangolást végzik. Tömörödik ugyanis a mezőny; a délelőtti körbe-körbe rohanás időeredményei olyan közel voltak egymáshoz, hogy a tíz pályára küldött autó közül az első nyolc lényegében nyolc tized másodpercen belülre hozta a leggyorsabb körét. Sőt, az első öt úgy volt fél másodpercen belül egymáshoz képest, hogy a leggyorsabb Button (McLaren) és az őt követő Perez (Sauber) közt több mint három tizedet mértek.

És hogy mi újság a sokak által máris (újfent) a vb-címre legesélyesebbnek tartott Red Bull háza táján? A napi penzumok vége felé egy tízkörös webberi etapban a köridők zavarbaejtően konstansra sikerültek. Miközben a Red Bull egészen látványosan nem törekszik a napi legjobb idő elérésére, az ausztrál versenyző a tízes szériában összesen alig hat tized másodpercet engedett a legjobb és a legrosszabb köridő közé. Eközben ez Rosbergnél és a Toro Rosso-s újonc Vergnénél majd két másodpercet, Massánál bő másfelet mutatott. Délután is ez volt a kotta, és ez már nem véletlen.

Célratartók buzgalma

A mai tesztnap során az is világossá vált, hogy vannak csapatok (McLaren, Ferrari, Toro Rosso, Sauber) ahol egyre inkább a minősített (vagyis az adott tesztprogram részhez szorosan kapcsolódó) kilométereket tekerik bele a versenyautókba. Rosbergre (Mercedes), és főként Petrovra (Caterham) ez nem áll, igaz, utóbbinak a múlt heti tesztnapja szinte csak a pechről szólt, a sok meghibásodás és probléma miatt alig tudta a többiek által megtett teszttáv felét teljesíteni. Ehhez képest ma Petrov megérte a pénzét (hisz: ő hozta), mert a múlt heti bő 4 másodperces rést sikerült három másodperccel szűkebbre zárnia, és összesen 123 kört tesztelt. (Ennél többet csak Rosberg ment, 128-at.)

Petrov is elemében volt, a jutama: sok kör, csökkenő különbség
©
Az a csapatnál meg külön öröm, hogy az eredményt az orosz pilóta úgy hozta, hogy a Caterham által tegnap beteggé nyilvánított Kovalainen helyére kellett kapásból beugrania.

A mai időrendi sort Grosjean zárta az élen (1:23,252), igaz, a legjobb időt hozó négykörös, lágygumis repesztésben látni vélhetünk egy adagot a szponzoroknak tetszelgésből is. Mögötte az egész nap jól teljesítő Button (+0,258) zárt, igaz, akár a védjegye is lehetne, tette ezt szinte észrevétlenül. Felhajtás nélkül taposta a padlólemezbe a McLaren pedálját. Őt Perez, Webber, Rosberg, Vergne, di Resta, Massa, Petrov és Maldonado követte. Az első hat pilóta teljesítette a leggyorsabb körét egy másodpercen belüli differenciával.

Az utolsó piros zászlós pauzát egyébként a Caterham generálta: Petrov alatt megállt a zöld dongó. Nem lenne meglepő, ha kiderülne: az üzemanyag fogyott el belőle.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Ferenc pápa szavaival oktatta Orbánt egy néppárti politikus, akit korábban „hasznos idiótának” nevezett

Ferenc pápa szavaival oktatta Orbánt egy néppárti politikus, akit korábban „hasznos idiótának” nevezett

Rejtett kamerákkal filmezték harminc dél-koreai hotel vendégeinek magánéletét

Rejtett kamerákkal filmezték harminc dél-koreai hotel vendégeinek magánéletét

Németországban készül a jövő tehervonata, 400 km/órával suhanhat

Németországban készül a jövő tehervonata, 400 km/órával suhanhat

Több pénz reményében csúsztatják a kivitelezést az ingatlanfejlesztők

Több pénz reményében csúsztatják a kivitelezést az ingatlanfejlesztők

3D-nyomtatott fegyverei lehettek a szerbiai magyar bérgyilkosnak

3D-nyomtatott fegyverei lehettek a szerbiai magyar bérgyilkosnak

"Mit szólna egy édes hármashoz?" - egy amerikai milliárdost is zaklatással vádolnak

"Mit szólna egy édes hármashoz?" - egy amerikai milliárdost is zaklatással vádolnak