Szabó M. István
Szabó M. István
Tetszett a cikk?

Sok piros zászlót és meglepően sokaknak hosszas boxutcában ácsorgást hozott Barcelonában a második - illetve: egy bő hét alatt a hatodik - tesztnap. A rendre sztahanovistaként dolgozó Kovalainen mellett pénteken Grosjean volt az igazi élmunkás.

A Mercedes első és hátső traktusát is azonnal a boxutcába hajtás után letakarják, más istállóknál már nem ennyire látványos az új, előny kicsikarása érdekében kifejlesztett, látható alkatrászek dugdosása. Ez nagyjából egyenrangú hírmorzsa azzal, hogy ma egy fél órát azért csúszott a barcelonai teszt kezdése, mert tejföl sűrűségű köddel köszöntött be a reggel.

Aztán minden ment egy rendes munkanapnak megfelelően. Illetve: Maldonado (Williams), Hulkemberg (Force India) és a nap leggyorsabb köre címért ma beszálló, de meglepetése nem a leglágyabb gumikeveréken a legjobb eredményét elérő Vergne (Toro Rosso) is rengeteget állt a boxban. Ahogy a már-már hagyományosan problémás Sauber (ma Kobayashi ült a volán mögé) is javíthatott hidraulikai galibát, és még a hétszeres bajnok, Schumacher miatt is piros zászlóztak egyszer, mert a német egy visszafordítóban elmérte a féktávot. A Mercedest végül a kavicságyból teherautó platójára emelés után vitték vissza a szerelőkhöz.

Schumacher kikászálódik, várhatja a trélert
AP / Manu Fernandez

A sok piros zászló és hiba oka az lehet, hogy a csapatok most már érezhetően egyre hegyesebbre hangolják a gépeket - hiszen ma (és még két napig) még igazából büntentlenül megtehetik, hogy hibázzanak. A pilóták is, a csapatok is. Még Vettelék is - a német mai kerékcsere-szimulációi szinte egyetlen alkalommal sem sikerültek problémamentesre, rendre valamelyik hátsó abroncs feltételével voltak gixerek.

A leggyorsabb (mondható, hogy "nem egészen meglepő módon", ha ezt harmadszor teszi?!) pénteken Grosjean volt. A holnap már Raikkönen alá kerülő Lotust közepes gumikeveréken, a mai teszt utolsó perceiben hajszolta bele az 1:22,614-es köridőbe. A francia egyébként a teljesített köröket nézve is csak egy körrel maradt le a legtöbbet, 122-t teljesítő Alonsótól. Aki viszont a legjobb körön bő nyolctized másodpercet kapott. És ha ez még önmagában nem is jelenti azt, hogy egyre látványosabban szenved a Ferrari; pláne, hogy Alonso mindenféle probléma nélkül teljesített egy komplett versenyszimulációt is, illetve alig maradt el Vettel (Red Bull) legjobb idejétől is; az azért a tesztet real timeban követő fanoknak ad okot némi aggodalomra, hogy a hosszabb etapok köridejei nem voltak elég konzisztensek. Az ok: többször is besikerült egy-egy rosszabb kör. Ami ha nem szándékos....

Még két nap, és aztán már csak az első futam szabadedzésén láthatók és hasonlíthatók össze a csapatok és pilóták. Igaz, aztán minden másodperc igazán számítani is kezd majd. Az ausztál nagydíjig hátralévő két hét azonban csak a tesztpadokon és a gyártósorokon hoz majd izgalmat, a rajongónak a most és a majd két hét múlva izgalma adott biztosan.

A mai eredménylistát nézve az a meglepő, hogy az eddig inkább mennyiségi munkát végző Kovalainen (Caterham) ma amellett, hogy több mint 100 kört repesztett, az ötödik leggyorsabb köridőt is kihajtotta a Renault motoros zöldikéjéből. A legjobb Grosjean mögött Vergne (+0,512, de csak 31! kör), Vettel, Alonso, Kovalainen, Kobayashi, Hulkenberg, Schumacher és Hamilton volt a sorrend. A napot fele-fele részben felosztó Williamsnél Senna izomból lenyomta a műszaki problémáktól szenvedő Maldonadót.

Vettel: tényleg megint Grosjean volt a leggyorsabb?
AP / Manu Fernandez
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!