szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nico Rosberg bejelentése, miszerint jövőre ő lesz a Mercedes GP egyik pilótája, nem volt meglepetés. Csapattársként azonban már többen is szóba jöhetnek.


Az idén világbajnok BrawnGP-ből lett Mercedes GP hivatalosan hétfőn jelentette be Nico Rosberg szerződtetését. A kontraktus híre nem volt meglepő, hiszen már Jenson Button távozása előtt is téma volt, hogy a német autógyár egy hazai nemzetiségű pilótát szeretne a kormány mögé ültetni.

Mikor Rosberg bejelentette, hogy távozik a Williams istállótól, a végkifejletet már mindenki sejtette. A másik pilóta személye ugyanakkor továbbra is kérdés, akárcsak az, hogy Stuttgartban egy teljesen német versenyzőkből álló istálló összehozását tervezik-e. A csapatnak pedig egyelőre több lehetősége is van.

Schumacher: sosem lehet tudni
© AP
1. Michael Schumacher – még nem teljesen tiszta, hogy a hétszeres Forma-1-es világbajnok, a sportág német legendája tényleg kacérkodik-e a visszatéréssel, vagy csak bohócot csinál mindenkiből. Mikor idén, Felipe Massa súlyos balesete után végül meghiúsult a visszatérése a Ferrarihoz, úgy nyilatkozott, hogy ha orvosilag rendbe jön, nem zárja ki ennek későbbi esélyét. Ha ez most, 2010-ben valósulna meg, már nem csak egy csonka szezonról lenne szó, így egészségügyileg is jobban igénybe venné. Schumachert már kérdezték az ügyben, eddig nem mondott nemet. Igaz, igent se.

2. Kimi Räikkönen – nem tudni, a Ferraritól történt távozása után mi lesz a Forma-1 egyik leggyorsabb pilótájával. A McLaren-Mercedesszel beharangozott tárgyalássorozat eredménytelenül zárult, így valószínű, a jövő évet kihagyja. Csak nehogy úgy járjon, mint annak idején honfitársa, Mika Häkkinen, aki szintén csak egy évre szerette volna abbahagyni a Forma-1-et, ez azonban 2001 óta a mai napig tart. Räikkönen bajnokesélyes csapatba akar szerződni, a neve pedig mindenhol esélyesként merül fel, ugyanakkor nem illik bele a „nagynémet csapatképbe”. Meg valószínűleg sokat is kér.

3. Nick Heidfeld – a nemzetiségével nincs gond, a tapasztalatával sem, a gyorsaságával viszont igen. A BMW-nél igencsak lemaradt Robert Kubica mögött, és szépen lassan beleszürkült a jelenlegi Forma-1-es pilóták második (harmadik?) vonalába. Az utóbbi időben teljesítménye is egyre gyengébb volt, a Mercedes talán egy új lökést adhatna a szótlan, és ezért néha unalmasnak tűnő 32 éves Heidfeld karrierjének.

4. Adrian Sutil – voltak ígéretes versenyei jelenlegi csapatánál, a Force Indiánál, ugyanakkor hullámzó a teljesítménye. Éppen ezért neki van talán a legkevesebb esélye a szerződésre, bár biztosan kapva kapna az alkalmon. A Force India ugyan lelkes csapat, de még idő kell ahhoz, hogy folyamatosan kiemelkedő eredményeket érjen el.

5. Robert Kubica – a BMW távozásával csapat nélkül maradt, de mivel a Forma-1 egyik első vonalbeli pilótájáról van szó, le is csapott rá a Fernando Alonso távozásával meggyengült Renault. A gazdasági válság viszont lehet, hogy a francia csapatot csapja le, így a lengyel ismét munkáltató nélkül maradhat. Az ő megszerzésének egyelőre tehát elsősorban technikai nehézségei vannak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!