Annyi bizonyos, hogy 2009. június 19-e fontos nap a majd hat évtizedes múltra visszatekintő sorozat történetében. Már csak az a kérdés, hogy az F1 halálos ítéletét mondta-e ki az a nyolc csapat, amely ma hivatalosan is bejelentette: kiszállnak a Forma-1-ből és konkurens sorozatot indítanak.
A gyilkos: a válság
Az már tavaly év végén kiderült, hogy az üzleti alapon működő sportágak közül a Forma-1-et érinti legérzékenyebben a gazdasági válság. A krízis pont azokat az ágazatokat (autóipar, pénzügyi szektor) vetette vissza legnagyobb mértékben, amelyek a dohánygyártók többségének három évvel ezelőtti kiszállása óta a legtöbb pénzt pumpálták a sorozatba. A Forma-1, amely a 2000-es évek eleje óta lubickolt a dollár-milliárdokban, hirtelen pénzszűkében találta magát, s nagyon úgy fest, hogy ezzel a helyzettel nem tudtak mit kezdeni a sorozat szereplői és szabályozói.
A válság (vagy inkább a forráshiány) kihozta a korábbi ellentéteket az F1 berkein belül. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) arra próbálta meg felhasználni a csapatok szorult helyzetét, s a tulajdonos autógyártók tervezett megszorításait, hogy átverje az érintetteken az évek óta erőltetett költségcsökkentési terveket. A Honda tavaly decemberi kiszállásával csak a lovat adta Max Mosley elnök alá, aki úgy érezte, itt a vissza nem térő alkalom, hogy elképzeléseit érvényre juttassa, s ezzel az FIA pozícióit is megerősítse.
A csapatok és a szövetség közötti ellentét az FIA által bevezetni tervezett költségvetési plafon körül csúcsosodott ki. Az irányító szervezet ugyanis közölte: 40 millió fontban maximálnák 2010-től a csapatok költségvetését, s bár ezt átléphetik az istállók (amelyek többsége jelenleg ennek az összegnek a 6-8-szorosából gazdálkodik), de akkor szigorúbb technikai szabályoknak kell megfelelniük. A nagyobb csapatok - amelyek egyértelműen attól féltek, hogy a fejlesztési engedmények olyan technikai előnyhöz juttatnák a kisebb teameket, hogy az messze túlkompenzálná a nagyok pénzügyi fölényét - elfogadhatatlannak tartották a kettős szabályozást.
A teljes cikket elovashatja az ecoline.hu oldalon.
Forma-1: élt 59 évet?
Nagy valószínűség szerint a Forma-1 haláltusáját látjuk az elmúlt hetekben, s könnyen elképzelhető, hogy valahol már vésik egy sírkőbe: Formula-1, élt 59 évet - írja az ecoline.hu.

Hiába titkolják Moszkvában az adatokat, jól látszik az orosz gazdaság gyengülése
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Mint felhúzós órák a digitális világban: miért ez az első 25 Digitális Polgári Kör, és miért pont ők harcolnak az első sorban?
Ön melyik Digitális Polgári Körbe lépne be? Parasztgyerekek Rogán Antallal vagy Aranykalászos gazdák Orbán Győzővel? Szavazzon!
Munkahely- és iparvédelmi akciótervet, a rendszerváltás utáni legnagyobb lakástámogatást ígéri a kormány – ez volt a kormányinfó
Volt nudista kempinget is szerzett Matolcsy távozása előtt az MNB alapítványa
Videóra vette a budapesti rendőr, ahogy megerőszakolja a kolléganőjét
A „lehető legjobb bérgyilkost” kereste Orbán Viktor megölésére, elfogták a rendőrök
Tényleg megállapodást köt a magyar kormány a világ egyik legkorruptabb diktatúrájával
Török Gábor szerint hiba volna temetni a Fideszt, de a Tiszát is
„Én börtönbe kerültem, ők meg milliárdosok” – Nagy Feró megint bírálta Majkáékat
A Kossuth-díjas zenész szerint Majkáék veszélyes mintát adnak a fiataloknak.
Újabb 25 százalékos vámot vetett ki Trump Indiára, amiért orosz gázzal és olajjal kereskedik
Tanácsadója szerint hasznos és konstruktív volt Putyin és Trump megbízottjának találkozója
Kovács Bálint: Orbán antilopjai hátán ott billeg az ország
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Árulkodók Mészárosék engedélykérelmei a zebrák, antilopok, bölények és dagesztáni túrok tartására
Nyolcvan éve dobtak atombombát Hirosimára
Novák Katalin fia Suhantz művésznéven rappel
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.