Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke kedden úgy nyilatkozott, hogy 2011-ben vissza szeretné vezetni a KERS-et.
A kinetikus energia-visszanyerő rendszer, a KERS biztosan része lesz a 2013-as Forma-1-es motornak, de eddig több Forma-1-es istálló is jelezte, hogy legszívesebben már jövőre újra használná a rendszert.
Elsősorban a Ferrari, a Renault és a Williams csapata kardoskodik az eszköz mielőbbi (értsd 2011-es) újbóli bevezetése mellett, ezúttal pedig Jean Todt, a FIA elnöke is jelezte a szervezet hasonló szándékait.
„A KERS az új technológiák nagykövete lehet” – hangzik a francia szakember fő érve, ezért a szervezet is a 2011-es bevezetés mellett áll. Az idei szezonban az istállók és a pilóták egyenlőségéért is küzdő FOTA (a Forma-1-es pilóták szakszervezete) kérésére tiltották be átmenetileg a rendszert, mivel azt 2009-ben nem minden csapat használta, és azok is vegyes eredménnyel. A költségeket pedig nem is bírta volna mindenki.
Az Autosport információi szerint ugyanakkor egy független gyártó, a Renault-val már 2007-ben együtt dolgozó Flybird Systems lehet Forma-1 KERS-beszállítója. A brit cég már megtette ajánlatát a FOTA-nak – akárcsak korábban a Ferrari és a Renault is. Legfontosabb kérdés persze, hogy ez mekkora többletköltséget róna az így is anyagi gondokkal küszködő kiscsapatokra. Az ügyet a héten vitatja meg a FOTA Barcelonában.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.