szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2010-es Forma-1-es szezon utolsó hetének fő beszédtémája, hogy a Red Bull Racing csapatán belül lesz-e csapatsorrend az utolsó futamon Abu-Dzabiban, vagy sem. A vélemények megoszlanak.

A 2010-es Forma-es szezon izgalmasra sikeredett, hiszen az egyéni világbajnoki cím sorsa mindenképpen a szezon utolsó futamán, a hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon fog eldőlni. A pontversenyt jelenleg Fernando Alonso vezeti (Ferrari, 246 pont), Mark Webber (Red Bull Racing) nyolc, Sebastian Vettel (Red Bull Racing) tizenöt ponttal van lemaradva mögötte. Ez annyit jelent, hogy ha a spanyol az első két hely valamelyikére hozza be az autóját, 2005 és 2006 után megszerzi harmadik vb-címét.

Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa csak ritkán szólal meg, de a végsőkig kiélezett idény végén már ő is kénytelen volt reagálni a csapatsorrenddel kapcsolatos pletykákra. A minap úgy fogalmazott, elképzelhetetlen az a helyzet, hogy a csapat arra utasítsa két pilótáját, Mark Webbert és Sebastian Vettelt az utolsó nagydíjon, hogy cseréljenek helyet.

Niki Lauda, az osztrák Forma-1-es legenda szerint a döntés elfogadható, de nem túl bölcs. „Nagyon sportszerű választás, de Fernando Alonso fog nevetni a végén” – utalt arra a háromszoros világbajnok, hogy az osztrák csapat döntésével óriási lehetőséget ad a Ferrari spanyol pilótájának a vb-cím megnyerésére. Sőt, az ORF-nek egyenes azt jósolta, hogy ez így is lesz, a Ferrari pilótája élni fog ezzel az eséllyel.

Vettel, Horner és Webber: Interlagosban mindenki örült
AP

Még a Forma-1-ben kevésbé tapasztalt pilóta, a Toro Rosso spanyol versenyzője, Jaime Alguersuari is úgy nyilatkozott, hogy a csapatsorrend lenne az egyetlen logikus lépés egy ilyen kiélezett helyzetben. „Nagyon meg lennék lepve, ha nem lenne csapatsorrend” – mondta a spanyol Cadena SER rádiónak a fiatal versenyző, aki nem is titkoltan Vettel örökébe akar lépni, és a Red Bull második csapatából az elsőbe szeretne kerülni.

„Mindenki azt gondol, amit akar, szerintem biztosan lesz sorrend” – nyilatkozta Pedro de la Rosa, hozzátéve, hogy legfeljebb mi nem fogunk tudni róla. Szerint túl sok múlik az utolsó futamon ahhoz, hogy a Red Bull egy ilyen buta döntés miatt csússzon el a siker kapujában.

Ralf Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael öccse ugyanakkor kételkedik. „Nem tudom elképzelni, hogy Vettelt visszahúzzák vasárnap – mondta a Bildnek. – Ez egyben azt is jelentené, hogy Webber világbajnok lesz előtte, és borzasztó érzés az, ha a saját csapatod győz le.” A német DTM-pilóta szerint a Red Bull ezt nem fogja megtenni a csapat jövőjével, Vettellel.

A két Red Bull: a pilóták döntenek
AP

„A pilóták a csapatért küzdenek – próbálta tisztázni a helyzetet Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke a Salzburger Nachrichten hasábjain. – A mi versenyzőink csapatjátékosok és tudják, hogy a motorsport legfontosabb címe forog kockán. Nem hiszem, hogy egy ilyen volumenű döntést nekem vagy a csapatnak kellene meghozni.”

A pilóták szerint a Ferrarinak hétvégén a pálya gyors egyenes szakaszait kell majd kihasználnia, mert ez a Red Bull gyenge pontja. „Messze nem az a legjobb pálya a Red Bull számára, mint ahogy egyébként a legtöbben gondolják” – mondta de la Rosa, és egyből hozzátette: Abu-Dzabi inkább a McLareneknek kedvez.

A FORMA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSÁT MEGTEKINTHETI IDE KATTINTVA

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Tíz évet lépett vissza a Forma-1

A tavalyi összeomlást követően az idei szezon végére ismét éledezni kezdett a Forma-1 szponzori piaca, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a csapatok sorra mutatják be új támogatóikat, s jelentik be élő szerződéseik meghosszabbítását - írja az ecoline.hu.

hvg.hu Sport

Webber panasza: a Red Bull még mindig Vettel mögött áll

Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál pilótája szerint csapattársa idén több személyes támogatást kapott a csapattól, de a legfájóbb, hogy így maradt ez a hajrában is, pedig ő áll jobb helyzetben a pontversenyben.

MTI Sport

Kijött a 2011-es Forma-1-es versenynaptár

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán jóváhagyta a 2011-es szezonra tervezett, rekordot jelentő 20 futamot tartalmazó Forma-1-es versenynaptárat. A Magyar Nagydíjra július 31-én kerül sor.