Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","shortLead":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","id":"20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c.jpg","index":0,"item":"ad16cd98-c0fd-40f8-9b8d-c3644be7a45b","keywords":null,"link":"/kkv/20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","timestamp":"2025. május. 10. 15:47","title":"Luxusvadászatokat hirdet a turai kastély képeivel egy cég, Tiborczék azt állítják, visszaélés történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","shortLead":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","id":"20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99.jpg","index":0,"item":"43de37b3-a039-464d-9129-c564b2052811","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","timestamp":"2025. május. 09. 20:18","title":"Meghalt egy búvár, aki Mike Lynch luxusjachtjának kiemelésén dolgozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új szint. De van egy rossz hír is a készülékkel kapcsolatban.","shortLead":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új...","id":"20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919.jpg","index":0,"item":"5a767984-bc2f-46a1-8474-bbef9dd3b073","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","timestamp":"2025. május. 09. 15:03","title":"320 wattos töltés, 10 000 mAh-s akkumulátor: szédületes mobilt villantott a Realme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2af6543e-8900-422f-95f2-392ba9520489","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA Kepler nevű űrtávcsövének köszönhetően fedezték fel a tudósok a Kepler-10 bolygórendszert, amelynek az is lehet, hogy nem kettő, hanem három tagja van.","shortLead":"A NASA Kepler nevű űrtávcsövének köszönhetően fedezték fel a tudósok a Kepler-10 bolygórendszert, amelynek az is lehet...","id":"20250509_kepler-18b-oceanbolygo-vizi-vilag-exobolygo-urkutatas-nasa-kepler-urtavcso","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2af6543e-8900-422f-95f2-392ba9520489.jpg","index":0,"item":"c2245d5d-3a55-4d63-88e1-006bdb87a2f3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kepler-18b-oceanbolygo-vizi-vilag-exobolygo-urkutatas-nasa-kepler-urtavcso","timestamp":"2025. május. 09. 19:03","title":"Semmi máshoz nem hasonlító, eddig sosem látott bolygó jöhetett létre a Földtől nem is olyan messze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0cd3810-8833-454d-a1a7-7fa3b4baee2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint áprilisban havi alapon 0,2 százalékkal nőtt az átlagos árszínvonal, a tavalyi év azonos hónapjához képest az inflációs ráta 4,2 százalékra süllyedt. Az áremelkedés ütemének lassulása a piaci konszenzushoz képest gyengébb lett.","shortLead":"A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint áprilisban havi alapon 0,2 százalékkal nőtt az átlagos...","id":"20250509_inflacio-elemzo-dragulas-benzin-elelmiszer-ksh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0cd3810-8833-454d-a1a7-7fa3b4baee2c.jpg","index":0,"item":"d423f75d-3dbc-42ec-a018-c44dc0696d4b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_inflacio-elemzo-dragulas-benzin-elelmiszer-ksh","timestamp":"2025. május. 09. 11:11","title":"Ebben is tévedett Nagy Márton, újabb inflációs hullám érkezhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc2f59b5-8644-4df1-a28f-783a31d200f3","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A globális hőmérséklet áprilisban is történelmi csúcson maradt, ami azt jelenti, hogy folytatódott a bolygón már csaknem két éve tartó, példátlanul meleg időszak – derül ki a Copernicus Éghajlatváltozási Szolgálat friss adataiból.","shortLead":"A globális hőmérséklet áprilisban is történelmi csúcson maradt, ami azt jelenti, hogy folytatódott a bolygón már...","id":"20250509_copernicus-eghajlatvaltozas-adatok-felmelegedes-rekordok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc2f59b5-8644-4df1-a28f-783a31d200f3.jpg","index":0,"item":"fa626aa6-4d50-49b1-986b-6dea6aec0f6e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_copernicus-eghajlatvaltozas-adatok-felmelegedes-rekordok","timestamp":"2025. május. 09. 13:03","title":"Hol a vége? Már a tudósok sem annyira értik, mi történik a hőmérséklettel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára. Kipróbáltuk a Meross készülékét, amely akkor is felismeri, hogy a helyiségben van bent valaki, ha az mozdulatlan. Ezzel pedig biztonságon túl a kényelem is fokozható.","shortLead":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára...","id":"20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651.jpg","index":0,"item":"1457115b-a04a-4f6f-b327-04707a60bac9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 09. 20:03","title":"Ezt kapcsolhatja be a lakásában, aki kamerát semmiképp nem akar, de tudni szeretné, ha jár bent valaki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk csomókkal, talán több gondot okoznak nekünk, mint gondolnánk. Az emberek döntő többsége ugyanis nem tudja helyesen megítélni, hogy egy csomó erős vagy gyenge.","shortLead":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk...","id":"20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b.jpg","index":0,"item":"a786fd71-788e-4fa3-a7d2-3a65ba4ead89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","timestamp":"2025. május. 09. 16:03","title":"Ön megmondja ránézésre, hogy milyen erős egy csomó? Szinte biztos, hogy téved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei Forma-1-es szezon végig izgalmas volt, hiszen csak az utolsó futamon dőlt el, ki lesz a világbajnok. Azonban több kínos momentum is tarkította a versenyeket, íme a tíz legemlékezetesebb.
1. Karun Chandhok egykörös debütálása a Bahraini Nagydíjon. Az indiai pilóta Forma-1-es bemutatkozása rövidre sikerült, a Hispania Racing Team autója az első körben megadta magát. „Rámentem egy bukkanóra a pálya új részén, és nem volt túl sok tapasztalatom arrafelé.” Pedig a csapatboxban még I. János Károly spanyol király is látogatást tett, de ez sem segített. Az istálló másik versenyautója tizenhét kört tudott megtenni.
2. A Ferrari olyan hibát vétett Malajziában, amilyet csak a kezdők szoktak. A hatvan éves Forma-1-es tapasztalattal rendelkező olasz istálló mindkét pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa is spórolni akart a gumival, és az eső enyhülésére várt az időmérő edzés első etapjában. Az enyhe esőben még nem hajtottak ki a pályára, csak később, mikor már nem várhattak, de a zivatar egyre hevesebb lett. Hezitálásuknak az lett az eredménye, hogy a két versenyző tovább sem jutott a második etapba, Alonso a 19. Massa a 21. helyről rajtolhatott másnap.
3. Isztambulban megingott a Red Bull-egység. A Török Nagydíj volt az első olyan verseny, melyen a Red Bull Racing két pilótája nyíltan összeveszett. A verseny 39. körében Mark Webber az élen autózott, de egy kanyarban csapattársa, a mögötte haladó Sebastian Vettel besurrant mellé, aminek a vége az lett, hogy összeakadtak, és a fiatal német versenye véget ért. A két pilóta a verseny után össze is szólalkozott, Vettel a kamera előtt mutogatott, a Red Bull pedig a két pilóta marakodása miatt biztos kettős győzelmet adott oda a McLarennek.
4. Mark Webber valenciai karambolja. Az Európa Nagydíj nyolcadik körében a Red Bull Racing ausztrál pilótáját kihívták kerékcserére, a következő körben pedig már hátulról el is kapta az előtte haladó Heikki Kovalainen Lotusát. Az RB6 a levegőbe emelkedett, megpördült, majd a gumifalnak csapódott, de szerencsére Webber sérülés nélkül úszta meg a repülést. „Jól vagyok, csak az nyomaszt egy kicsit, hogy ennek a balesetnek egyáltalán nem kellett volna megtörténnie – mondta Webber a futam után. Kovalainen szerinte feleslegesen tartotta fel őt. – Arra gondolok, hogy mennyi ideig maradhatott volna még Heikki előttem? Tizenöt másodpercig? Meg kéne kérdeznie magától, hogy megérte-e.”
5. „Fernando gyorsabb nálad.” Az év egyik elhíresült rádióbeszélgetése a Német Nagydíj 49. körében zajlott Rob Smedley, a Ferrari pályamérnöke és Felipe Massa, az élen haladó pilótája között. A beszélgetés után nem sokkal a brazil elengedte csapattársát, Fernando Alonsót, aki így megnyerte a versenyt. Az eset után újra föllángoltak a viták a burkolt csapatutasításokkal kapcsolatban. A Ferrarit a helyben kiszabható legmagasabb, 100 ezer dolláros büntetéssel sújtották. A döntés után a csapatfőnök, Stefano Domaneicali annyit mondott, hogy soha nem látott mértékű a képmutatás a Forma-1-ben.
6. Schumacher nagy vitát kiváltott "falhoz szorítása" a Hungaroringen. A hétszeres Forma-1-es világbajnok a Magyar Nagydíj 66. körében mintegy 300 km/órás sebességnél majdnem a célegyenes falához préselte az őt megelőzni próbáló Rubens Barrichellót, a Williams veterán pilótáját. Aki nem mellesleg egykor csapattársa volt a Ferrarinál. A baleset után mindenki elítélte a német pilótát, különösen Derek Warwick versenybíró bírálta élesen.
7. „Ha bejön, király vagyok, ha nem, idióta” – mondta Sebastian Vettel a Belga Nagydíj után. Ez nem a német pilóta versenye volt, aki egy meggondolatlan manőverrel előbb a 16. körben a tavalyi világbajnok Jenson Button (McLaren) autóját ütötte ki a versenyből, majd Vitantonio Liuzzi Force Indiaját borotválta le. Vettelt meg is büntették, a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh el is nevezte „karambol kölyöknek” (crash kid). A későbbi világbajnok rengeteg kritikát kapott a futam után.
8. Lewis Hamilton nullázása Monzában és Szingapúrban. A McLaren pilótája már az Olasz Nagydíjon is idő előtt fejezte be a versenyt (1. kör), mikor meg akarta előzni Felipe Massát (Ferrari). Két hét múlva, a Szingapúri Nagydíj 37. körében Hamilton a rivális Mark Webber (Red Bull Racing) mellé merészkedett be, kerekeik viszont összeértek, így a 2008-as világbajnok kiesett és sorozatban a második futamot zárta pont nélkül. A versenybíróság végül egyik pilótát sem büntette meg.
8. Alonso esete Petrovval. A szezon utolsó versenyén, Abu-Dhabiban kiélezett volt a verseny Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber és Sebastian Vettel (mindkettő Red Bull Racing) között. A legkevesebb esélye a fiatal németnek volt (legalábbis a pontok alapján), mégis ő nyerte meg a világbajnoki trófeát. A Ferrari hibás döntést hozott Alonso idő előtti kihívásával, aki a kerékcsere után a verseny végéig képtelen volt megelőzni Vitalij Petrovot (Renault), a vb-címet pedig elbukta. Mindezt úgy vezette le, hogy a leintés után mutatogatott neki, de később elnézést kért.
10. Hülkenberg - Maldonado csere 15 millió dollárért. Ennyit, azaz versenyenként 750 ezer dollárt fizetett a venezuelai Pastor Maldonado, hogy beleülhessen a Williams egyik autójába. Ezért viszont valakit ki kellett tenni a csapatból, a vezetőség végül a fiatal német Nico Hülkenberg mellett döntött. A novemberi bejelentés után morális vita indult el: mi ér többet, a pénz vagy a tehetség? Bár az eset már a szezon után történt, mindenképpen a sportág egyik gyenge pontjára világít rá.
Ron Dennis, a McLaren elnöke azzal vádolja Bernie Ecclestone-t, a Forma-1-gazdasági igazgatóját, hogy kereskedelmi jogok révén ellopta a sportágat a csapatoktól.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről minden akadály elhárult a Volkswagen 2013-es Forma-1-es indulása elől. A németek örülnek, de még nem mondanak biztosat.
Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája szerint neki nem lesz gondja akkor, ha riválisa, Sebastian Vettel a Red Bull Racing csapatából a Ferrariba jön.
A Ferrari ajánlatott tett a Red Bull Racing műszaki vezetőjéért, de az elnök szerint egy nap az idei világbajnok Sebastian Vettel is az olasz csapatban fog versenyezni.
Sebastian Vettel, az idei Forma-1-es világbajnok szerint az első számú autósport-sorozatban lenne a helye egykori csapattársának, a brit Paul di Restának. A szabad állás azonban egyre kevesebb.