szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bernie Ecclestone, a Forma-1 gazdasági igazgatója szerint izgalmasabbá kell tenni a futamokat oly módon, hogy a futam közben mesterséges esőt hoznak létre.

Az eső mennyivel veszélytelenebb a DRS-nél?
AP

A 80 éves üzletember a versenynaptárat már-már maximalizálta, de nem lankad, úgy érzi, nem csak sűrűbbé, de izgalmasabbá is kell tenni a Forma-1-es sorozatot. Legújabb ötlete szerint öntözőberendezést kellene lehelyezni a pályák mellett, amit futam közben váratlanul be lehetne kapcsolni, és mesterségesen esőt imitálni.

„Nézzék meg a mostani futamokat - nyilatkozta a Forma-1 hivatalos honlapjának Ecclestone, akinek egyelőre az érmes rendszerét sem szavazta meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). - Kicsit egyhangú, hogy előzni már-már lehetetlen, mert a száraz pályákon a gumikopás miatt mindenki az ideális íven próbál menni, hogy elérje a legmagasabb sebességet.”

„Vizes pályán egészen más a helyzet. A legizgalmasabb versenyek mindig is esőben voltak, úgyhogy itt az idő, hogy elgondolkodjunk az esőcsináláson. Nem lenne nehéz kiépíteni egy locsolórendszert a pályák mellett. Miért ne üzemelnénk és kapcsolnánk be mondjuk húsz percre vagy az utolsó tíz körre? Két perccel előtte szólnánk a csapatoknak, az izgalom garantált lenne.”

A Forma-1 legutóbbi, előzéseket segítő szabálymódosítása a DRS-rendszer (drag reduction system) bevezetése volt tavaly. Ez megengedte a pilótáknak, hogy a kocsik hátsó szárnyának esési szögét menet közben módosíthassák a nagyobb sebesség érdekében, de csak abban az esetben, ha már egy másodpercen belül vannak az előttük lévő autóhoz képest. Azonban ez is az adott pálya leghosszabb egyenes szakaszán, és ott is csak 600 méteren engedélyezett.

„Ez a rendszer nekem kicsit veszélyesnek tűnik - tette hozzá Ecclestone. - Csak rövid szakaszon lehet használni, és nehezen kontrollálható. Mi van például, ha a szárnyak nem állnak vissza a kanyar előtt és nem lesz elég leszorító erő? Ez balesetekhez vezetne, szerintem át kellene gondolni még egyszer.”

Az üzletember az idei szezonnal kapcsolatban megjegyezte, hogy 2011 is a Red Bullé lesz. A tesztek alapján az osztrák csapat tűnik a leggyorsabbnak, az istálló két pilótája közül pedig egyértelműen személyes kedvence, Sebastian Vettel dominál majd. Kubica balesetéről annyit mondott, hogy a csapatának választás elé kellene állítani: vagy tesztel, vagy ralizik.

„Annyit kellene mondani neki: figyelj, te ralizol a jövő héten, biztos fáradt leszel a teszteléshez az utána következő héten. Akkor inkább elvégezzük a munkát a csapattársaddal és a tesztpilótával. Önök szerint elmenne ezek után ralizni? Én nem hiszem.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Forma-1: mégis lehet Bahreini Nagydíj

A Forma-1 vezetői még a 2011-es szezon első futama, a március 25-i Ausztrál Nagydíj előtt eldöntik, hogy mégis beszúrják-e utólagosan az elmaradt Bahreini Nagydíjat az idei programba.

hvg.hu Sport

Nyertek tíz napot a Forma-1-es csapatok vagy sem?

Norbert Haug, a Mercedes GP főnöke szerint a Forma-1-es csapatok fellélgezhetnek a Bahreini Nagydíj elhalasztása miatt, és a szezon első futamán mindenki meg fog lepődni az Ezüst Nyilak teljesítményén.

hvg.hu Sport

„A kevés pénz a Forma-1-es állásomba került”

Lucas di Grassi tavaly még a Forma-1-ben vele együtt debütáló Virgin pilótája volt, 2011-ben azonban kikerült a csapatból. Véleménye szerint kizárólag azért, mert nem volt elég pénz mögötte.