szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jarno Trulli, a Lotus pilótája szerint a versenyek talán izgalmasabbak lettek, az időmérő edzések viszont egyre kevésbé érdekesek. Mind a nézők, mind a csapatok számára.

Már a jó boxstratégia a lényeg
AP Photo

A 2011-es szezon előtti jóslatok beválni látszanak, azaz az eddig megszokottnál gyorsabban kopó Pirelli gumik izgalmasabb futamokat hoznak, az állítható hátsó szárnyak (a DRS-rendszer) pedig valóban több előzési lehetőséget teremtenek. Ezek árnyékában azonban egyre csökken az időmérő edzésen kiharcolt rajtpozíció jelentősége, a gumistratégia fontossága pedig felértékelődött - kiélezve a verseny utolsó 10-15 körére.

A csapatok és pilóták egy része már nem is add bele mindent a kvalifikációs tréningen, inkább spórol a gumiszettekkel a másnapi versenyre. Sőt, Jarno Trulli, a Lotus pilótája szerint ha a csapatok bejutottak az utolsó kavlifikációs szakaszba, már sokkal inkább a futamstratégiák kidolgozásával foglalkoznak, semmint az első rajthely megszerzésével.

"A 2011-es változásoknak is megvannak az előnyei és a hátrányai a Forma-1-ben - mondta az olasz versenyző. - Az előbbiekhez tartoznak az izgalmasabb és látványosabb versenyek, melyekre persze szüksége van a nézőknek. A másik oldalon viszont ott van az, ami én csak az 'időmérő edzés halálának' hívok." Trulli szerint ez a Török Nagydíj utolsó kvalifikációs részében (Q3) volt igazán szembetűnő, ahol a csapatok már a másnapi gumistratégia kidolgozásával voltak elfoglalva.

Szerinte a csapatok célja az időmérőn már nem az, hogy megszerezzék a pole pozíciót, hanem csak jussanak be a Q3-ba. "Idén a gumstratégiák a megszokottnál sokkal fontosabb szerepet kaptak. Isztambulban például a verseny már a rajt előtt elkezdődött a számolgatásokkal, hogy ki hogyan tudja tartalékolni a gumikat a futamra." Az ismerkedésre a jelek szerint három futamra volt szükség, a csapatok már nagyjából tudják, mire számítsanak az új Pirellitől.

Forrás: ESPN

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Aki megúszta: exkluzív interjú Kubica navigátorával

Robert Kubica februári ralibukásáról az incidenst sérülések nélkül megúszó navigátor nyilatkozott az atomenedzser.hu-nak. Jakub Gerber múlt hétvégén járt hazánkban, a III. Rábaköz Kupa tereprali-futamon ült versenyautóba.

hvg.hu Sport

Schumacher elismerte, hogy hibázott

A hétvégi Török Nagydíj második körében összeütközött egymással Michael Schumacher és Vitalij Petrov. A hétszeres világbajnok német pilóta elismerte: az ő hibája volt.

hvg.hu Sport

Új motorszállító a Forma-1-ben

Az egykori Forma-1-es BAR istálló csapatfőnöke, Craig Pollock belejentette, hogy komoly projektet indított el azért, hogy visszatérjen a sportba motorszállítóként. A FIA és Ecclestone is támogatja.

hvg.hu Sport

Csalással vádolják a Forma-1-es Ferrarit

Csalással vádolja a nemzetközi Forma-1-es szaksajtó a Ferrari istállót: egybehangzó információk szerint az olasz alakulat egy múlt hétvégi, fioranói „reklámfilm-forgatás” során megszegte a tesztelési tilalmat és számos újdonságot is kipróbáltak a 150 Italia típusjelű versenygépen - írja az automenedzser.hu.

MTI Sport

Forma-1: Vettel győzött Isztambulban

Kettős Red Bull-sikerrel fejeződött be vasárnap a 62. Forma-1-es autós gyorsasági vb negyedik futama, a Török Nagydíj: Sebastian Vettel győzött, az ausztrál Mark Webber lett a második, a harmadik helyen pedig a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) végzett. A 24 esztendős német vb-címvédő idei harmadik, pályafutását tekintve pedig 13. futamgyőzelmét szerezte meg.

hvg.hu Sport

Forma-1: radikális újítások előtt a Ferrari

A Forma-1-es Ferrari mérnökei és pilótái szerint is radikális újításokat kell eszközölni a 2011-es autón az elkövetkezendő futamokon, de még így is várni kell a futamgyőzelemre.