szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Thesan Capital nevű spanyol befektetési vállalat megvásárolta az anyagi gondokkal küzdő Forma-1-es Hispania Racing Team istállót.

A csapat közleménye szerint a társaság ezzel fő részvényese lesz a Grupo Inversor Hispania cégnek, amelyet a Hispania jelenlegi tulajdonosa, Jose Ramon Carabante vezet.

"A spanyol befektetési csoport irányítja majd az istálló fejlesztési munkálatait az elkövetkezendő években úgy, hogy megtartja a jelenlegi csapattagokat és vezetőket" - írta közleményében a Hispania, hozzátéve, hogy a Thesan célja még inkább spanyollá tenni az alakulatot és felépíteni egy központot Spanyolországban.

A Hispania 2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de még nem szerzett pontot egyetlen futamon sem. A csapat autóit az olasz Vitantonio Liuzzi és az ausztrál Daniel Ricciardo vezetik, igaz, utóbbi a vasárnapi Brit Nagydíjon debütál, s az indiai Narain Karthikeyant váltja.

Hispania Racing Team
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ecoline.hu Gazdaság

Bajban a Magyar Nagydíj: otthon maradnak a lengyelek

Az elővételben eladott jegyek száma és a budapesti szállodák foglaltsági adatai alapján is úgy tűnik, hogy az egy esztendővel korábbinál kevesebb rajongó érkezhet a Forma-1 Magyar Nagydíjra. A versenyhétvégét szervező Hungarorig Sport Zrt. (HS) számára a legnagyobb érvágást a lengyel Robert Kubica kiesése okozza, a Renault pilótáját ugyanis az elmúlt években több ezer honfitársa kísérte el a mogyoródi futamra.

hvg.hu Sport

Hamilton: ez így nem mehet, a McLaren nem képes kockáztatni

Lewis Hamilton, a McLaren pilótája szerint számos fejlesztést lehetett volna alkalmazni már a hétvégi Európa Nagydíjon is, az istálló mégsem kockáztatott. Szerinte ez így nem mehet tovább, és ebben csapattársa is egyetért vele.

Autó

1,6-os motorok bőgnek majd a Forma-1-es futamokon

Faxos szavazással az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) is jóváhagyta a Formula 1 Commission által a múlt héten előterjesztett motorszabály változást, így immáron hivatalossá vált, hogy 2014-től 1,6 literes, V6-os turbómotorok hajtják majd a Forma-1-es versenygépeket.