szerző:
hvg.hu

A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher kiállását sebváltójának meghibásodása okozta a Hungaroringen, de ha nincs ez a gond, szerinte akkor se lehetett volna nyolcadiknál jobb.

Michael Schumacher versenye a Magyar Nagydíj rajtjánál nagyon jól indult, hiszen az időmérőn kiharcolt kilencedik helyről a két Ferrari rontásának köszönhetően azonnal feljött az ötödik helyre. A folytatás viszont már nem alakult ilyen jól.

Túl azon, hogy Fernando Alonso (Ferrari) gyorsan visszaelőzte, és a riválisok kerékcseréje miatt egy körön át vezette a futamot, a Mercedes GP hétszeres világbajnok pilótájának versenye a 27. körben, egy Felipe Massával (ugyancsak Ferrari) vívott harccal ért véget. A legfőbb ok váltóprobléma volt, de a 42 éves pilóta elismerte: későn váltottak intermediate gumiról slickre.

"Egy sebváltó-probléma miatt ért véget idő előtt a versenyem a Hungaroringen - mondta Schumacher. - Nem tudtunk mást tenni, fel kellett adnunk. Amennyire most meg tudjuk ítélni, ennek semmi köze nem volt ahhoz a kipörgéshez, amellyel a Massával való ütközést akartam elkerülni.”

Nagyítás-fotógalériánk a Hungaroringről - Kattintson a képre!
©

"A futam elején kicsit játszottunk az alacsony keréknyomással, mert azt gondoltuk, hogy a pálya elég gyorsan fel fog száradni. Sajnos éppen az ellenkezője történt, nagyon csúszós lett. Egy körrel elkésve jöttem be kerékcserére, de egyszerre csak egy kocsit tud a csapat kiszolgálni, és Nicóé előbb jött."

Schumacher szerint ezután már úgy tűnt, nincs komoly gond, de így sem tudott volna jobb helyen végezni, mint ahol végül kiesett a versenyből. Csapattársa, Nico Rosberg végül kilencedik lett, két pontot szerezve ezzel magának és a Mercedesnek.

"Nagyon jól elkaptam a rajtot, és máris nyertem három pozíciót - mondta Rosberg. - A futam közepénél azonban az elülső gumik tapadása már nem volt valami jó az egyre nedvesebb pályán, így a csapattal az intermediate-ek mellett döntöttünk."

A zápor azonban nem bizonyult tartósnak, így relatíve gyorsan vissza kellett váltani a slickre, ami viszont újabb pozíciókba került. "A hajrában keményen nyomtam a gázt, hogy meg tudjam előzni Sébastien Buemit (Toro Rosso) és Paul di Restát (Force India). Sikerült is csökkenteni a távolságot, de egyszerűen nem tudtam őket elkapni az utolsó kanyarig."

A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Nagyítás

Forma-1 Magyar Nagydíj 2011 - Nagyítás-fotógaléria

Idén a Hungaroringen igen izgalmasan alakultak az események; köszönhetően a nagy esőzéseknek: a számos kicsúszás mellett feszült előzések, hosszú körök, változatos taktikák követték egymást a nedves pályán.

Márki-Zay Péter és Grezsa István is a piacon kezdte a napot Hódmezővásárhelyen

Márki-Zay Péter és Grezsa István is a piacon kezdte a napot Hódmezővásárhelyen

Halálra gázoltak egy gyalogost Gyöngyösön

Halálra gázoltak egy gyalogost Gyöngyösön

Puzsér Róbert: Pokolba a számítással!

Puzsér Róbert: Pokolba a számítással!

Borkai kihívója: Rajtunk múlik, hogy szánalmas balekok leszünk, vagy tökös győri polgárok, akik büszkén járhatnak az országban

Borkai kihívója: Rajtunk múlik, hogy szánalmas balekok leszünk, vagy tökös győri polgárok, akik büszkén járhatnak az országban

Baranyi Krisztina nyerésre áll Ferencvárosban

Baranyi Krisztina nyerésre áll Ferencvárosban

Ha lejárt a személyije, ma és holnap kaphat újat

Ha lejárt a személyije, ma és holnap kaphat újat