A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója szerdán közleményben jelentette be, hogy nagy valószínűséggel a pályára került törmelék okozta a defektet, amelynek következtében a német pilóta több mint egy év után kényszerült futam feladására. "Az abroncson elvégzett vizsgálat nyomán kizárt, hogy szerkezeti probléma vagy a szelep hibája miatt történt az eset - áll a Pirelli közleményében. - Ugyanakkor az nem kizárható, hogy a pályára került törmelék, vagy más külső körülmény okozta az abroncs meghibásodását."
A futam után Sebastian Vettel a defekt helyszínére sétált, és szemügyre vette a körülményeket. "Három éve ezen a helyen még nem történt semmi baj a gumikkal, így valami egyértelmű külső okot kerestem a defektemre, de nem találtam semmit" - mondta Vettel a német Expressnek. Az abroncson az utolagos vizsgálatok sem mutattak ki vágást vagy külső sérülést.

Sebastian Vettel vontatásra vár
AP
Az Autosprint szerint a rejtélyes defekt oka a kipufogóban keresendő, a futam előtt ugyanis forró motorgázok kerülhettek a kipufogón keresztül a gumikba, emiatt sérült az abroncs már ilyen korán. Az elmélet kissé meredek lehet, de az biztos, hogy valami szokatlan körülmény okozta a váratlan kiesést.
Az olasz gyár hozzátette, Vettel ugyanazokkal a gumikkal rajtolt el, amelyekkel szombaton megnyerte az időmérő edzést, és az egy szezon alatt megszerzett 14 pole pozícióval beállította a brit Nigel Mansell 1992-es rekordját. A második vb-címét az október eleji Japán Nagydíjon bebiztosító Vettel a kiesés miatt már biztosan nem állíthatja be honfitársa, a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher csúcsát, amelyet az egy idényben szerzett 13 futamgyőzelemmel tart.
A 2011-es Forma-1-es szezon állását megtekintheti ide kattintva!