Tetszett a cikk?

Noha a Mercedes Forma-1-es istállója sokat várt a Szingapúri Nagydíjra időzített új kipufogó-megoldástól, a rendszer hasznát az első edzésnap alapján nehéz felmérni. Az eredmények nem alakultak túl fényesen, ám Nico Rosberg és Michael Schumacher is biztos benne: leírni semmiképp sem szabad a csillagos egylet újításait.

Mint ismeretes, a Mercedes fejlesztései a szakmában Coanda-stílusúnak nevezett kipufogó-megoldásra épülnek. A német márka gyári csapata a riválisok túlnyomó többségével ellentétben mostanáig olyan kipufogót alkalmazott, amelyből a forró gázokat a hátsó szárny alsó részére vezették, az új megoldásnak köszönhetően azonban – igazodva a trendhez – lefelé, a forró levegő a diffúzor irányába távozik.

Az új elrendezés – amelyhez szükséges volt az oldaldobozok átalakítása is - elméletileg javítja a leszorítóerőt, másrészt a légáramlatok átalakulásának köszönhetően kíméli a hátsó abroncsokat, így – ha minden a Mercedes-mérnökök számításai szerint alakul – a versenyzők hosszabb etapokat teljesíthetnek. Miután a fiatal pilóták Magny Cours-ban tartott tesztjén Sam Bird és Brendon Hartley sikerrel tesztelte a fejlesztést, amely Ross Brawn csapatfőnök előzetes jóslata szerint főként a lassabb pályákon jelenthet előnyt, Szingapúrban is felszerelték azt a versenygépekre.

Michael Schumacher
Mercedes

Mivel Rosberg az élen záró Red Bull-ásztól, Sebastian Vetteltől több mint 1,4 másodperccel lemaradva csak a 8. helyen zárta a nyitónapot, Schumacher pedig csak 11. lett, joggal merülhet fel kérdés: van-e érdemi haszna az új kipufogó-rendszernek? Rosberg a második gyakorlás után leszögezte: korai lenne leírni az újdonság hatásait.

„Sok újdonság volt ma az autón és időt vesz igénybe, amíg sikerül élesítenünk ezeket” – mondta a német tandem ifjabb tagja. „Meg kell értenünk ezek működését, tanulmányoznunk kell az adatokat. Egyelőre minden rendben, de semmi látványos dolgot nem alkottunk ma. Bizonyos területeken egyébként máris érezhető a javulást, így határozottan mondhatom, hogy vannak pozitívumai az új fejlesztéseknek.”

Rosberg hangsúlyozta: a W03-as abroncsai túlmelegedtek, ami megnehezítette az új kipufogó-megoldás kiértékelését. Schumachert fékproblémák hátráltatták, azonban a hétszeres világbajnok sem írja le a Mercedes helyzetét.

„Eredményes volt a mai két edzés, sok adatunk van, amiket tanulmányoznunk kell ahhoz, hogy kiértékeljük a valós teljesítményt. Az újdonságokkal az autó érezhetően jobb lett, de sajnos a második edzést egy fékprobléma miatt a tervezettnél hamarabb kellett befejeznem. Most leülünk a számítógép elé és megpróbáljuk felmérni a saját esélyeinket” – mondta a veterán világbajnok.

A csillagos egylet versenyzői közül a Szingapúri nagydíj előtt Rosberg 83 ponttal a 7. helyen állomásozik, míg a 43 egységet jegyző Schumacher a 11. pozíciót birtkolja. A konstruktőri ranglétrán a Mercedes az 5. helyen áll: a 4. pozíciót birtokló Lotustól 91 ponttal vannak lemaradva, míg a Saubert 26 egységgel előzik meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!