Edwin Glasgow, a testület elnöke a FIA párizsi központjában csütörtökön megtartott, közel hétórás tárgyalás után azt nyilatkozta, a nap hátralévő részében és éjszaka még egyszer áttekintik az üggyel kapcsolatos aktákat.
A Mercedes és a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója a május 12-i Spanyol Nagydíj után a szabályok szerint tiltott tesztet bonyolított le a stuttgarti istálló idei autóival és pilótapárosával. A május 26-i Monacói Nagydíjon Nico Rosberg, a Mercedes német versenyzője győzött, a Red Bull és a Ferrari pedig ezután óvást nyújtott be, amelyben a háromnapos gyakorlás jogszerűségét kérdőjelezte meg.
A Forma-1 szabályai szerint az idény közben tilos tesztelniük a csapatoknak, ugyanakkor a Pirelli és a FIA között létrejött megállapodásban az áll, hogy a gumiszállító az abroncsok fejlesztése céljából 1000 kilométert tesztelhet bármelyik istálló részvételével, s biztosítania kell ezt a lehetőséget az összes gárdának.
A FIA a Monacói Nagydíj után kiadott közleményében azt írta, május elején engedélyt adott a Pirellinek a teszt lebonyolítására azzal a kitétellel, hogy a gyakorlást a gumiszállító, és nem a Mercedes szervezi, valamint az összes többi istálló is megkapja ezt a lehetőséget.