szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1934-ben, közel nyolcvan éve kezdődött, a ma már évente ismétlődő tókerülő versengés.

A Kékszalag évtizedről évtizedre döntötte meg a saját rekordját, hisz az előző évszázad első felében a harminc-ötven hajós mezőny is elképesztőnek számított. Majd az ezredforduló környékén már több száz hajóval dübörgött, 2007-ben lépte át az 500 indulót, 2011-ben pedig hatszáznál is több egység vett részt a versenyen. Így valóban, a Kékszalag, a legrégebbi, a leghosszabb távú és legnagyobb számú tókerülő verseny Európában.

Az első befutó: ''EvoPro (Lisa)'' Litkey Farkas kormányzásával - kattintson Nagyítás-fotógalériánkért!
Fülöp Máté

Ebben az évben 524 hajó nevezett, közel háromezer lelkes vitorlázó vágott neki a sokak számára két napig is eltartó kihívásnak, legtöbben nem a győzelemre hajtva, hanem csak azzal a biztos tudattal, hogy „megcsinálják”, kikötés és külső segítség nélkül egyhuzamban megkerülik az egész Balatont.

Második helyezett: ''Raffica Király'' Zsolt kormányzásával - kattintson Nagyítás-fotógalériánkért!
Fülöp Máté

Július 24-én reggel kilenc órakor egy vonalban sorakoztak fel a vízen, mindannyian Balatonfüredtől szinte Zamárdiig átnyúlva. Gyenge észak-keleti szélben indult a mezőny, és a rendelkezésre álló 48 óra alatt is többnyire igen kevés szelet kaptak a csapatok a tókerüléshez.

Harmadik helyezett: ''Obzidian Bormanuaktra PrinciPessa'' Rauschenberger Mikós kormányzásával - kattintson Nagyítás-fotógalériánkért!
Fülöp Máté

Vitorlás verseny kevés széllel azt hihetnénk nem az igazi, de erre is meg van mindenkinek a saját megoldása. Az élmezőny könnyű hajóval, óriás vitorlákkal és évek hosszú sora alatt gyűjtött tapasztalatokra alapozott taktikával készül, de van, aki inkább szendvicsből és türelemből visz többet, az igazán elhivatottak pedig azzal nyugtatják magukat, hogy úgyis két napra „vettek jegyet”, (neveztek be).

A verseny július 27-én reggel kilenckor ért véget, ekkorra a nevezett 524 hajóból 337 hajónak sikerült befutnia.

Kattintson Nagyítás-fotógalériánkért!
Fülöp Máté

A 45. Kékszalagot 11. alkalommal Litkey Farkas és csapata nyerte az EvoPro (Lisa) nevű hajóval. Nagyon sokan drukkoltak neki és nagyon sokan gondolták azt, hogy igazán lehetne már valaki más a győztes. Kényelmes rajt után az első bóját ötödikként kerülte Balatonkenesénél. A siófoki bójához már harmadikként ért a hajó, és végig a nyomában volt az akkor még első kettőnek– Raffica, Principessa.

A keszthelyi bójavétel után először a Principessa-t tudták megelőzni, aki egy szélcsendes foltban ragadt, Badacsonynál pedig utolérték a Rafficát, akivel sokáig szinte match-race szerű párbajt vívtak. Napnyugtakor déli partot választották, és mire a Raffica is utánuk fordult volna, nekik már nem maradt elég szelük, hogy a déli parti frissülést elérjék, egy időre a víz közepén ragadtak, ami a Lisa-nak már pont elég volt a győzelemhez.

Kattintson Nagyítás-fotógalériánkért!
Fülöp Máté

Így a Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távot 14 óra és 25 perc alatt teljesítették.

Őket követte a Király Zsolt kormányozta Raffica közel húsz perc múlva (23:41-kor), majd harmadik helyen, hajnali egykor futott be a Principessa, Rauschenberger Miklós  és csapata.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!