Nagy Péter negyedik helyet ért el a moszkvai súlyemelő nagydíjon

Nagy Péter összetettben negyedik lett a plusz 105 kilogrammos kategóriában az Elnök Kupáért kiírt moszkvai pénzdíjas súlyemelő Grand Prix-versenyen.

  • MTI MTI
Nagy Péter negyedik helyet ért el a moszkvai súlyemelő nagydíjon

A moszkvai Mityiscsi Arénában rendezett meghívásos viadal befejező napján, szombat este a Szegedi Lelkesedés 27 éves súlyemelője, aki az októberi, lengyelországi világbajnokságon 411 kilóval hatodikként végzett összetettben, szakításban magabiztosan kezdett. A 182 kilós kezdőgyakorlat után nagyot ugorva a 188 kilogramm is sikerült neki, az egyéni csúcsával azonos 192-vel azonban már nem bírt, így is a harmadik lett a fogásnemi sorendben a maga 156 kilós testsúlyával a nyolctagú társaság legnehezebbjeként. 

A fogásnemi éremért viszont nem jár pénz, csak az összetettben szerzett dobogós pozíció "fizet", a szegedi óriás pedig végül lemaradt a kétezer dollárral jutalmazott bronzérmes helyről.

Lökésben ugyanis a moszkvai GP-t jogi egyetemi államvizsgái közé beiktató Nagy ötödikként ért célba, mivel a 217 és a szintén eredményes 224-es gyakorlatát követően a 228 kilogramm kifogott rajta. Ez azt is jelentette egyben, hogy összetettben 412 kilogrammal negyedikként zárt.

"Nem sok hiányzott az egyéni csúcshoz lökésben sem, kár, hogy az utolsó fogásaim nem sikerültek. A 412 kiló ezzel együtt az idei legjobb összetett eredményem, úgyhogy nem lehetek elégedetlen" - értékelt az MTI tudósítójának Nagy Péter.
 A kategóriaelsőséget az egyiptomi Ehsszan Mohamed szerezte meg 422 kg-mal.
 A Grand Prix-verseny másik magyar meghívottja, Gyurkovics Ferenc a 105 kilósok hétfős mezőnyében mindkét fogásnemben - szakításban 171, lökésben 202 kilóval - hatodik, összetettben pedig 373 kg-mal hetedik lett.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.