A Red Bull tanácsadója szerint hibáztak Lawsonnal, de Verstappen nem örül a cserének
Helmut Marko úgy véli, az új-zélandi pilóta gyenge teljesítménye az önbizalomhiányából fakad.
HVG
A Red Bull „hibát követett el” Liam Lawsonnal – mondta Helmut Marko, a Forma–1-es csapat tanácsadója a BBC-nek.
A Red Bull csütörtökön jelentette be, hogy azonnali hatállyal a testvércsapatához, a Racing Bullshoz irányítja az új-zélandi versenyzőt, és az áprilisi Japán Nagydíjon már Cunoda Júki versenyez Max Verstappen csapattársaként.
„A teljesítménye sajnos nem volt elég jó, és ez az önbizalomhiányból fakad” – indokolta a döntést a 81 éves Marko, aki kulcsszerepet játszik a Red Bull versenyzőit érintő döntéseiben.
Lawson lecseréléséhez az vezetett, hogy az első két futamon – Ausztráliában és Kínában – már a kvalifikáció első szakaszában kiesett, Melbourne-ben pedig balesetet szenvedett. A versenyeken rendre a mezőny végén zárt: Ausztráliában utolsóként, Sanghajban pedig csupán a 12. helyen végzett.
Marko elmondása szerint a 24 éves Cunoda „a szezon végéig” kapta meg a lehetőséget a bizonyításra, „mert hiszünk benne, hogy képes elvégezni a feladatot”.
Rekordgyorsasággal szabadult meg a múlt év végén szerződtetett versenyzőjétől a Red Bull Forma-1-es csapata. A lépést, amely miatt az istálló vezetésének kínos kérdésekre kell majd megkeresnie a választ, brutálisnak, megalázónak is mondják.
Arra a kérdésre, hogy miért nem a japánt választották, amikor a tavalyi szezon végén Lawson mellett döntöttek, Marko azt mondta: „Cunoda azóta nagy lépést tett előre. Furcsa, hogy négy év után, most, az ötödik évében sokkal erősebb személyiség, több önbizalma van, és két nagyon jó versenyt futott”.
Marko az interjúban ragaszkodott ahhoz, hogy a csere „nem lefokozás”. „Nem rúgták ki (Lawsont) az F1-ből, és a Racing Bulls megadja neki az esélyt, hogy felépítse magát, és a karrierje újrainduljon” – fogalmazott.
Lawson korábban azt mondta, hogy „keménynek” találja a lecserélését, de izgatottan várja, hogy korábbi csapatával, a Racing Bullsszal dolgozhasson. Marko egy másik, a Telegraafnak adott interjúban elismerte, hogy Verstappen sem elégedett a döntéssel. „Tudjuk, hogy Max nem boldog. De nekünk két autóra van szükségünk az élmezőnyben” – jelentette ki.
Nyitóképünkön Liam Lawson és Helmut Marko. Fotó: AFP / Giuseppe Cacace
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”