Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"30e7f654-6dcc-4402-9e2f-4795582adbc2","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A német cég résztulajdonosa a kínai autógyártónak. ","shortLead":"A német cég résztulajdonosa a kínai autógyártónak. ","id":"20250108_toltoallomast-nyit-Kinaban-a-Volkswagen-XPeng","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30e7f654-6dcc-4402-9e2f-4795582adbc2.jpg","index":0,"item":"eb44e1c8-5e17-4af9-b067-02c2d3eb2b9f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_toltoallomast-nyit-Kinaban-a-Volkswagen-XPeng","timestamp":"2025. január. 08. 08:05","title":"Összeáll a VW és az XPeng: 20 ezer töltőállomást nyitnak Kínában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7185c2d4-5ece-482f-b2b6-6e646765556c","c_author":"Kovács István","category":"itthon","description":"Haiti bűnbandák tagjai, jemeni húszi terrorszervezet vezetői, a csecsen hadúr, Razman Kadirov és a Hasogdzsi-gyilkosság elkövetői is azon a szankciós listán vannak, ahova Rogán Antal is felkerült.","shortLead":"Haiti bűnbandák tagjai, jemeni húszi terrorszervezet vezetői, a csecsen hadúr, Razman Kadirov és a Hasogdzsi-gyilkosság...","id":"20250109_terroristak-bunozok-glomag-rogan-antal-lista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7185c2d4-5ece-482f-b2b6-6e646765556c.jpg","index":0,"item":"5ae31146-7dbb-45a1-9a4b-f38248b74e10","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_terroristak-bunozok-glomag-rogan-antal-lista","timestamp":"2025. január. 09. 17:07","title":"Terroristákkal és bűnözőkkel került Rogán Antal egy listára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a01d422-8418-4f79-801f-19ee46e1fc20","c_author":"Tamás Ervin","category":"360","description":"A miniszterelnök nyilván nem véletlenül próbálta a népes indiai kiruccanást titokban tartani. Nem azért, mert ez magánügy, csak a kínos kérdéseknek akarta elejét venni. Vélemény.","shortLead":"A miniszterelnök nyilván nem véletlenül próbálta a népes indiai kiruccanást titokban tartani. Nem azért, mert...","id":"20250110_Tamas-Ervin-Orban-India-maganelet-politika-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a01d422-8418-4f79-801f-19ee46e1fc20.jpg","index":0,"item":"0db8f566-5490-42a6-bfda-1693cf85313d","keywords":null,"link":"/360/20250110_Tamas-Ervin-Orban-India-maganelet-politika-velemeny","timestamp":"2025. január. 10. 08:00","title":"Tamás Ervin: Orbán Indiában – nem csoda, ha az állampolgárból előbújik a kisördög","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7878b4b-4c3c-4867-a4c3-6aace0459324","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Száz forintot emeltek az óránkénti díjon. ","shortLead":"Száz forintot emeltek az óránkénti díjon. ","id":"20250108_ppluszr-parkolo-dijszabas-emelkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7878b4b-4c3c-4867-a4c3-6aace0459324.jpg","index":0,"item":"bcbbdd48-5c56-4f10-a87a-54c5892a0855","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_ppluszr-parkolo-dijszabas-emelkedes","timestamp":"2025. január. 08. 13:15","title":"Megugrott a P+R parkolók díjszabása Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a19276c6-ace2-495a-aabe-f56126b057c6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Magyar Posta partnerek kezébe adja az üzemeltetést.","shortLead":"A Magyar Posta partnerek kezébe adja az üzemeltetést.","id":"20250109_posta-partner-atalakul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a19276c6-ace2-495a-aabe-f56126b057c6.jpg","index":0,"item":"2768f8d2-e39d-4659-b3a5-e34b1b0bab75","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_posta-partner-atalakul","timestamp":"2025. január. 09. 12:52","title":"Újabb településeken döntöttek a postahivatalok átalakításáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.","shortLead":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul...","id":"20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1.jpg","index":0,"item":"b4bdd93d-58fb-4928-8628-220effd77bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 15:15","title":"Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"038b0a89-8978-49f5-89e4-ff06383b8c29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.","shortLead":"A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak...","id":"20250108_vw-menedzsment-fizetes-csokkentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/038b0a89-8978-49f5-89e4-ff06383b8c29.jpg","index":0,"item":"7df5eebd-297c-4242-8da7-ea215161609d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_vw-menedzsment-fizetes-csokkentes","timestamp":"2025. január. 08. 11:03","title":"A szakszervezetekkel kötött megállapodás után 300 millió euróval csökkentik a Volkswagen vezetőségének bérét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b115f70c-179e-40e2-be0d-ae38793529a5","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Indulásának egyéves évfordulóján lezárják a Napenergia Plusz Programot. Az energiatárolóval kiegészített háztartási napelemes rendszerek telepítését akár ötmillió forinttal megtámogató, korábban nagyon várt pályázat kerete még bő négyezer pályázóra lenne elég, de úgy tűnik, ők már feladták. A kormány pedig köszöni, most már inkább másra költené a megmaradt milliárdokat.","shortLead":"Indulásának egyéves évfordulóján lezárják a Napenergia Plusz Programot. Az energiatárolóval kiegészített háztartási...","id":"20250109_napenergia-program-plusz-vege-napelemes-palyazat-ingyen-akkumulator-megujulo-energia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b115f70c-179e-40e2-be0d-ae38793529a5.jpg","index":0,"item":"0192816f-5d38-4b2c-a70e-3438ee47606c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_napenergia-program-plusz-vege-napelemes-palyazat-ingyen-akkumulator-megujulo-energia-ebx","timestamp":"2025. január. 09. 06:51","title":"Bealkonyul a legutóbbi napelemes pályázatnak, ezrek bukhatják el az ingyenakkumulátort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Véletlenszerűen jönnek a beépített természeti csapások
szerző:
PC Dome
Tetszett a cikk?
Meglehetősen kemény mezőnybe érkezett meg a Colin McRae Rally rali-szimulátor sorozat legújabb epizódja, de – stílszerűen szólva – ez a technika nagyon versenyképes.
A fő konkurens, a Richard Burns Rally szimulátor a javából, ezzel szemben a CMR éppen aktuális verziója megmaradt az arcade (inkább játék, mint a valóság modellezése) jellegnél, amelynek talán eddigi sikereit is köszönheti. A felől semmi kétség, hogy a maga nemében továbbra is egyeduralkodó marad a játék, hiszen a másik újdonsült trónkövetelő (Xpand Rally) finoman fogalmazva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel szemben a Colin McRae Rally 2005-ben csupa pozitív változást fedezhetünk fel a 2004-es verzióhoz képest. Egy sereg új autó, egy új ország és egy fantasztikusan izgalmas és hosszú karrier mód, melyben megbarátkozhatunk a sokféle autó különböző kategóriáival.
Már a virtuális Németországban is száguld Colin McRae rali cirkusza
Az alapvetés megmaradt az elődből, így továbbra is alkalmunk van beülni az első-, hátsó-, valamint a négykerékhajtású járművekbe. Az elődben ugyan bőven előfordultak WRC-k és Super 1600-os autók, de a hátsó kerekek hajtását csak egy bónuszautónál volt lehetőségünk kipróbálni. Most végre bővelkedünk “hátulhajtányos” vasakban, amelyek palettáját olyan legendák színesítik, mint Alfa Romeo GTV, MGC Sebring, Ford Sierra Cossworth és a Renault Clio brutális v6-os farmotoros halálosztója. Az összkerékhajtású autók palettája is bővült. Az eddigi WRC-legendák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, Citroën Xsara, Peugeot 206, Subaru Impreza, Ford Focus) mellé bekerült néhány szokatlannak mondható modell.
A csodaszépen lemodellezett kocsikkal még szebb környezetben autózhatunk, mint a 2004-es verzióban. Csillogó napfény, szakadó eső, a szélvédőn szétguruló esőcseppek, a sárral beterített autók növelik a játék élvezeti értékét. Az járgányok sérülése már nem csupán a lebontható és külön-külön sérülő elemek, hanem a lekopó festés látványa miatt is részletesebb és realisztikusabb, szinte minden eddiginél. Gépjárművünket persze ebben az epizódban sem rongálhatjuk büntetlenül. A sérülések a teljesítmény és a kezelhetőség rovására mennek. Ebben a fejezetben viszont végre sikerült egy hasznos újdonsággal felruházni kedvenc játékunkat. Egyértelmű jelzésen értesülhetünk a különböző alkatrészek állapotáról a képernyő bal-alsó sarkában a kis autót ábrázoló skiccen. Itt sárgából pirosba átmenő színek mutatják a motor, a váltó, a gumik, a hűtő, a futómű és a külső elemek sérülésének mértékét. Emellett megmaradt természetesen a fordulatszámmérőbe elrejtett figyelmeztető jelzés, amely a turbó- és olajnyomás esését, valamint a vízhőmérséklet vészes emelkedését ajánlja figyelmünkbe. Hasznos relatíve sűrűn rápillantanunk ezekre a műszerekre, mert az autóra vigyáznunk kell, ha jó eredményt akarunk elérni, ilyen módon, ha látjuk, hogy a gumikat pirosnak jelzi a kis műszerünk, akkor érdemes kerülni a hirtelen kormánymozdulatokat a továbbiakban, hiszen akkor már csak pillanatok kérdése lehet, hogy mikor robban le a felninkről.
Természetesen az előző részekben megszokottakhoz hasonló módon – általában két gyorsasági szakasz után – helyezkednek el a szervizparkok, ahol a már megszokott 60 perccel kell gazdálkodnunk a különböző alkatrészek kijavításához. Ugyanitt informálódhatunk a következő gyorsasági szakaszok útvonaláról és a várható időjárási viszonyokról. A CMR 04-ben gyorsasági szakaszonként fix időjárási jellemzőket figyelhettünk meg, így nem érhetett meglepetés. Ezzel szemben a 2005-ös verzióban már véletlenszerűen változnak a természeti csapások. Persze Görögországban nem találkozunk hóeséssel, de esőre számítani lehet. Ilyenkor egészen más arcát mutatja egy-egy gyorsasági szakasz, sőt, egész más vezetési technikát igényel egy esős pálya a raliban is. Ezzel a ravasz húzással akár úgy is vehetjük a dolgot, hogy a fejlesztők tulajdonképpen megduplázták a rendelkezésre álló szakaszok számát, nem is beszélve az újdonságként megjelenő Németországot.
Egyórás interjút készítettünk a Fülkében Szabó Andrea szociológussal, többek között arról, hol kellene erősödnie Magyar Péternek, és arról is, mikorra érhet be a Fidesz fiataloknak szóló stratégiája.