szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.

A Firefox tavaly októbere óta 4 százalékos piaci részesedést szerzett magának, ami több mint 23 millió letöltést jelent eddig. Az internetezőknek az a része, amely nem szívesen használja a Microsoft internet Explorert úgy látszik, hogy a szabad forráskódú böngésző felé fordult. Pedig a piacon más alternatív böngészők is találhatók, élükön a norvég fejlesztésű Operával, amelyet a világ leggyorsabb böngészőjének tartanak.De az alternatívok Operástul is csak ugyan annyi (azaz 4 százalékos) részesedéssel bírnak, mint a Mozilla Firefox.

A Yahoo! bejelentése szerint a most kibocsátott béta verziójú eszközkészletben megtalálhatók a könyvjelzők, a személyre szabott gombok, amelyek a felhasználót bárhová követik, akárhol is szörfözzön, sőt a könyvjelzőket akkor sem veszíti el, ha a felhasználó böngészőt vált vagy más helyről (például otthonról vagy a munkahelyről) jelentkezik be.

Az eszközkészlet tartalmazza a „Search this site” funkciót, azaz az éppen meglátogatott weboldalon is képes keresni. Sőt a „Translate this page” funkcióra kattintva az adott weboldalt képes különböző nyelvekre lefordítani a Babel Fish tolmácsprogram segítségével. Ha a felhasználó a Yahoo! levelezőrendszerét használja, akkor a rendszer üzenetet küld, ha új levél érkezett. Az „Add to My Yahoo!” funkcióval pedig az RSS hírletöltést lehet elérni.

A toolbar Windows, Mac OS X, Linux operációs rendszereken alkalmazható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!