hvg.hu

Az Európai Űrügynökség (ESA) vezetője szerint a nukleáris holokauszt vagy becsapódó aszteroida pusztításának kivédésére szükség volna egy végső menedékre a Holdon.

Neil Armstrong a Hold felszínén. Nem sokára
egész kolónia létesülhet
© NASA
Minden egyes növény- és állatfaj DNS-ét el kellene helyezi a Holdon megépített Noé bárkájában, amely a túlélés bázisa lehetne egy végzetes, az egész Földet sújtó katasztrófa esetén – nyilatkozta a BBC-nek dr. Bernard Foing, az ESA vezető tudósa.

Mivel Foing az európai Hold-misszió vezetője, a gondolatait érdemes figyelembe venni. Szerinte nagyon komolyan meg kell fontolni, hogy mit is akarunk tenni az olyan katasztrófák túlélésére, amelyek a változatos földi életet részben vagy akár teljesen tönkre tehetik. Elképzelése szerint a legegyszerűbb egy DNS-könyvtár megalkotása lenne, amelyet a Föld égi kísérőjén helyezhetnénk el. Azaz egy végzetes becsapódás vagy nukleáris háborúból a biztos menekvés az volna, ha a földi bioszférából mintákat véve (beleértve az embert) garantálnánk az újrakezdés lehetőségét egy holdbázisról.

„Újra benépesíthetnénk a Földet, akárcsak Noé tette a bárkáján megmentett élőlények segítségével” – mondta a tudós. Az ötlet megvalósulásával azonban Foingnak minimum az első európai Hold-expedíció megvalósulásáig várnia kell.

A Smart 1 misszió elindítására novemberben kerülhet sor. Az űrhajón már tesztelnek egy sor innovatív technológiát, amelyeket jó pár próba fog még követni az ESA-nál a jövőben. E vizsgálatoktól azt remélik, hogy sikerül kialakítaniuk egy olyan robotűrhajó-flottát, amelyek a Holdra küldve felhasználhatók lesznek egy ottani állandó kolónia létrehozására.

MTI/hvg.hu Tech

Tetten érték a Plútó holdját

A Plútó Charon nevű holdjának átmérőjét és fajsúlyát próbálta meghatározni egy Észak-Amerikai és egy francia csillagászcsoport, s az utóbbi jutott a pontosabb eredményhez.

Robbanás történt a Hold felszínén

A NASA kutatói ritkaságszámba menő aktivitást regisztráltak a Föld hűséges kísérőjén. A november 7-ei robbanás vélhetőleg egy kisméretű meteoroid becsapódása miatt következett be.

Újabb Uránusz-holdakat fedeztek fel

Két újabb Uránusz-hold és két újabb gyűrű felfedezését jelentették be amerikai kutatók a Science című tudományos folyóirat hasábjain.

Panoráma Tech

A Plútó két új holdját azonosították amerikai csillagászok

Megerősítették a Plútó további két holdjának létezését amerikai kutatók. A picike, nagyon távoli és fagyott Plútó létezéséről a kutatók csak 1930-ban szereztek tudomást. A legrejtélyesebb, kilencedik égitest, 4569 milliárd mérföldre van a Naptól, és az egyetlen, amelyhez még nem jutott el ember alkotta űrhajó.

Egy triál motoros nem retten meg az otthoni karanténtól – videó