szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az év vége a vissza-, majd egyúttal az előretekintés időszaka is, nem véletlen...

Az év vége a vissza-, majd egyúttal az előretekintés időszaka is, nem véletlen tehát, hogy ilyenkor egymást érik az összefoglalók és az elkövetkező időszakra vonatkozó jóslatok. A neves piackutató cég, a Gartner is közzétette jelentését, amely meglehetősen sokakat érint, hiszen az SMS-ekkel, azaz a rövid szöveges üzenetek mennyiségével és az általuk generált bevétellel foglalkozik. A tanulmány a „Piaci trendek: mobil üzenetek, 2006-2011 – világviszonylatban” címet kapta, s tulajdonképpen arra hegyezték ki, hogy valójában mennyire profitábilis üzletágról van szó. Pedig a mobil technológia elterjedésének kezdetén az SMS csupán a szervizesek közötti „beszélgetésre” szolgált, s még a technológiában érdekeltek sem hitték, hogy ennyire el fog majd terjedni, ilyen népszerűvé válik, s ez hozza majd a bevételek tetemes részét.

A Gartner jelentés szerint jövőre várhatóan 2300 milliárd (!!!) SMS fog szárnyra kapni szerte a világon, 60,2 milliárd dollárhoz juttatva ezzel a szolgáltatókat, szemben az idei 1900 milliárd darabos, illetve 50,2 milliárd dolláros számokkal. A legszorgalmasabb SMS-ezők a japánok, illetve az Ázsia csendes-óceáni térségében élők, míg Nyugat-Európa idei 202 milliárdnyi üzenete nagyjából 215 milliárdnyira fog növekedni 2008-ban. A jelentés külön is kitér az afrikai országokra, ahol sokkal olcsóbb az SMS, mint a beszédalapú kommunikáció díja, így kapcsolattartási megoldást jelenthet a szegényebb rétegek számára.

Bár a piaci verseny és a szolgáltatók számának növekedése miatt az SMS egyre olcsóbb lesz, a másik üzenettípus, az MMS még mindig jóval drágább nála, ennek ellenére a piackutató cég nem feltétlenül ennek tudja be, hogy a képes üzenetek száma csökkenő tendenciát mutat. A magyarázat – szerintük – sokkal inkább abban rejlik, hogy a felhasználók, a web 2.0 megjelenésével, illetve az internet egyre több eszközön való elérésével, inkább a közösségi hálózatokra és a különféle képmegosztó oldalakra teszik fel a fotóikat ahelyett, hogy közvetlenül küldözgetnék egymásnak ezeket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!