szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A Mindset Media egy online kérdőívet töltetett ki a Mac-et vásárlókkal...

A Mindset Media egy online kérdőívet töltetett ki a Mac-et vásárlókkal, és ebből próbálta megállapítani a résztvevők személyiségvonásait. Nem vitatjuk, hogy így is el lehet érni bizonyos eredményeket, de az, hogy ezek után különböző skatulyák, mint önbecsülés, puhányság vagy visszafogottság alapján 1-5-ig terjedő osztályzatokat osztottak ki, már mindenféleképpen leegyszerűsítő. Az is igaz, hogy másként viszont nem tudnának kihozni olyan látványos eredményeket, mint a következők:
A Mindset Media szerint akik 5-öst „kaptak” önbecsülésből, 48%-kal valószínűbb, hogy drága kávét vesznek maguknak, mint az átlagember, a spontán személyek pedig 88 %-kal gyakrabban vásárolnak kombi autót. A nyitottságban jól szereplők  153 %-kal nagyobb eséllyel fogyasztanak bioételt, mint az átlagos eredményt elért résztvevők.

De mi a helyzet a Macintosh-t használókkal?
A nyitottságban ötöst elérők 60%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak Macintosh-t átlagos társaiknál. A Mindset szerint a nyitottak „új és változatos élményekre vágynak és szerintük a teljes értékű élethez szükség van képzelőerőre és intellektuális nyitottságra.” Ez elég szépen hangzik, de érdekelne minket, milyen kérdések alapján azonosítják ebbe a meglehetősen bizonytalanul megfogalmazott kategóriába tartozó személyeket. A kérdőív módszertanát sajnos nem kötötték az orrunkra. A cég szerint mindenesetre jó esély van rá, hogy azok a bizonyos „nyitottak” a Mac Safariján böngésszenek a legújabb utazásuk után, miközben biobrokkolit majszolnak barnakenyérrel.
Ez hagyján, de a Macintosh használók a Mindset szerint liberálisabbak az átlagembereknél, kevésbé visszafogottabbak, és meg vannak győződve embertársaikkal szembeni felsőbbségükről. Mielőtt bárki megsértődne, vagy pedig korábbi tapasztalataira hagyatkozva helyeselni kezdene, célszerű tisztázni, mit is ért a cég, a legutolsó tulajdonság eredeti neve, az angol superiority szó alatt.  Magyarra ezt kétféleképpen fordíthatjuk, felsőbbség, illetve felsőbbrendűség. A második, baljós felhangokkal kísért változatot kizárnánk, úgyhogy marad a felsőbbség. Ez a Mindset szerint a következőket jelenti:
- tisztában van saját fontosságával
- társai között jó eséllyel ő domináns személyiség
- az elért eredményeket nem esik nehezére a többiekkel közölni

Tehát, ha nem is képzeli magát felsőbbrendűnek, akkor legalábbis elég komoly önbizalommal bír. Egyébként az eredményekre elég egyszerű magyarázatként kínálkozik az, hogy tulajdonképpen az átlagnál gazdagabb amerikaiak személyiségvonásait sikerült felvázolni, ugyanis ők engedhetik meg maguknak a Macintosh-t. Az ilyen következtetések azonban elég messzire vezetnek, úgyhogy megalapozott kutatások nélkül kár lenne ilyesmibe belemenni, különösen, ha tudjuk, milyen megkérdőjelezhető adatokról van szó.

A fogyasztók személyiségének periódusos rendszere, a Mindset szerint

A cég célja egyébként, hogy megmutassa a partnereinek, hogy milyen típusú személyeket érdemes megcélozniuk marketingstratégiájukban, hogy a termékeik jobban fogyjanak. Az egyébként elég gyanús, hogy a Mindset jelentése éppen a Macworld után jelent meg. Lehet, hogy jövő héten már azt olvassuk tőlük, hogy a Windows Vistát vásárlók vágynak az újdonságokra, hiperintelligensek és nagy a tűrőképességük?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Ne lopjon MacBookot!

Az iAlertU program az Apple hordozható gépeibe épített...