szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt évben az amerikaiak a 2006-osnál 20 százalékkal több...

Az elmúlt évben az amerikaiak a 2006-osnál 20 százalékkal több, összesesen 813.899 esetben tettek bejelentést országuk fogyasztóvédelmi hatóságának, az FTC-nek (Federal Trade Commission, Szövetségi Kereskedelmi Bizottság). A panaszok közel harmada személyi adatok eltulajdonításával volt kapcsolatos.

Hogyan csapták be leggyakrabban a tengerentúli polgárokat? Az FTC jelentése szerint a tízes toplista a következő (zárójelben azt mutatjuk: az adott csalásfajta az összes panasz hány százalékát tette ki):

1. Személyazonosság-lopás (32%)
2. Házhozszállítás/katalógusértékesítés (8%)
3. Internetes szolgáltatások (5%)
4. Külföldi pénzügyi ajánlatok (4%)
5. Díjak, sorsolások, lottók (4%)
6. Számítástechnikai eszközök és szoftver (3%)
7. Internetes árverések (3%)
8. Egészségügyi visszatérítések (2%)
9. Utazás, szabadidő, üdülő (2%)
10. Hitelígéretek, hitelgarancia, hitelképesség visszaállítása (2%)

Hozzá kell tenni, hogy az FTC-nél a fogyasztók maguk tesznek bejelentést, s a panaszokat senki nem ellenőrzi. Így nyilván van köztük olyan, amely minden alapot nélkülöz. Ugyanakkor a csalásokat, személyazonosság-lopási eseteket sokan fel sem fedezik, vagy ha mégis, akkor nem jelentik.

Az FTC-hez érkezett bejelentések 89 százaléka kárösszeget is megjelölt - eszerint a csalók tavaly több mint 1,2 milliárd dollár kárt okoztak.

Csupán a panaszok 53 százalékából derül ki: milyen módon vették fel a csalók először a panaszossal a kapcsolatot. A kapcsolatfelvételi csatornák százalékos megoszlása a következő volt:

E-mail (49%)
Web site/internet (15%)
Posta (14%)
Telefon (11%)
Egyéb (11%)

(Forrás: VirusBuster team)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!