szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Microsoft amerikai számítástechnikai óriás a hét végén visszavonta a Yahoo! internetes cégre adott vételi ajánlatát, a két fél nem tudott megegyezni az átvételi árban.

A Microsoft egyes jelentések szerint már több mint 47 milliárd, más értesülések szerint bő 46 milliárd dollárt adott volna a Yahoo!-ért, de az ezt kevesellte, legalább 53 milliárdra értékelte magát. Pedig a Microsoft a Yahoo! részvények jelenlegi értéke felett több mint 10 százalékot kínált, még pénteken is srófolt ajánlatán, és a mintegy három hónappal ezelőtt tett első ajánlatának közel kétszereséig jutott el.
   
Steve Ballmer, a Microsoft első számú embere a hét végén azzal zárta le az ügyet, hogy a Yahoo! követelése nem ésszerű, a Microsoft részvényesei és dolgozói érdekében visszavonják ajánlatukat.
   
Az üzlet első számú célja a több mint évi 40 milliárd dollárt érő online hirdetési piaci részesedés növelése lett volna. Ezen a piacon a Microsoft részesedése 6 százalék körüli, a Yahoo!-é 14 százalék, míg a vezető cégé, az ugyancsak amerikai Google-é 30 százalék körüli.


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Mégis lehet Yahoo-Microsoft fúzió, csak drágábban

A Yahoo már alapvetően nem ellenzi a Microsoft felvásárlási szándékát, de azt várja, hogy a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója emeli jelenleg érvényes, 42 milliárd dollárt érő ajánlatát, közölték a Yahoo Inc. céghez közeli bennfentesek hétfőn. a Yahoo hétfőn levélben tájékoztatja a Microsoftot álláspontjáról.

MTI Tech

Lejárt a Yahoo-nak adott Microsoft ultimátum

Vasárnapra virradóra lejárt a Yahoo-nak adott 42 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat határideje, így a Microsoft most már csak ellenséges felvásárlással szerezheti meg a céget. A határidő lejártát egyik fél sem kommentálta.

MTI Gazdaság

Majdnem négyszeresére nőtt a Yahoo első negyedéves profitja

A Yahoo internetes keresőrendszert és tartalomszolgáltatót üzemeltető amerikai Yahoo Inc. az első negyedévben 542,16 millió dolláros adózott eredményt ért el, közel négyszer többet az egy évvel korábbi 142,42 milliónál. Egyszeri tételek nélkül ugyan nem nőtt a profit – a többlethez 401 millió dollárt tett hozzá egy kínai kisebbségi részesedés felértékelése, miután a kínai vállalat, az Alibaba.com Ltd. tőzsdére ment –, de a háttérben javult a Yahoo bevétele.