szerző:
Bari Máriusz
Tetszett a cikk?

Új, a jelenlegiektől teljesen eltérő kereső jelent meg a weben. A Powerset fejlesztői szerint annyiban különbözik a Google-tól és riválisaitól, hogy pontosan érti, miről írnak az egyes weboldalakon.

Végletesen leegyszerűsítve a keresőrendszereket: a Google és társai nem intelligensek, ugyanis nem értik az általuk "elolvasott" oldalakon található tartalmakat, az egyes szavak nyelvtani besorolásával sincsenek tisztában, sőt, azt sem tudják, hogy a szavak igazából szavak - számukra csak karaktersorozatok, amikor pedig valaki egy szóra keres rá, a rendszer a szóhoz tartozó betűsort keresi meg az általa nyilvántartott oldalak között. Az egyes oldalaknak adatbázisuk mérete miatt van egyfajta "hozzáadott intelligenciájuk", tudhatják például, hogy a futás és a szaladás hasonlítanak egymáshoz, de ez is statisztikai művelethez köthető, nem kognitív képességekhez.

A Powerset technológiája a fejlesztők szerint "elolvassa" és érti is az oldalakat, a rajtuk található szavakat s a belőlük összeállított mondatokat is. Rájön, hogy a szavak hogyan kapcsolódnak egymáshoz, és az így kialakított mondatok mit jelentenek és milyen tényeket írtak le bennük, valamint ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A rendszer még a jól strukturált Wikipediához képest is rendszerezettnek számít, keresni pedig a hagyományos kulcsszavas megoldások mellett nyelvtanilag helyes mondatokkal is lehet: a találati arány meglepően jónak számít.


Az újszerű keresőrendszer jelen állapotában csak a Wikipedia oldalain tud keresni, így igazi képességeinek megmutatkozására még várni kell - a cég ugyanis most keres befektetőket ahhoz, hogy elkezdhesse munkálatait a teljes web indexeléséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Arcus Search: nem használják a nagyok a keresőmarketinget

Az Arcus Search „Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya” a legnagyobb magyar cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magyarországi médiapiac legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői nem, vagy csak kevéssé élnek a nagyobb látogatottságot eredményező keresőmarketing eszközeivel.

Bari Máriusz Tech

Fotó alapján keres az új japán mobilkereső

Júniustól már iPhone-okon is elérhető Japánban az a keresőprogram, amely a felhasználók fotói alapján keres találatokat a YouTube-on, webboltokon vagy egyéb oldalak között. A ViPR keresőrendszere sok különbséget mutat a Németországban bemutatott új rendszerhez képest.

Bari Máriusz Tech

Új emberkereső indult Európában

Részben magyar fejlesztésű az az új weboldal, amely személyi keresőként a közösségi oldalak adatai között is tud keresni a publikusan begyűjthető információk okos szortírozása mellett. Az európai országokat érintő 123people hamarosan a magyarok kereshetőségét is lehetővé teszi.

Vállalkozás

Keresőoptimalizálás: három lépés a sikerhez

A netezők legtöbb esetben nem cégnévre, hanem termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá. A keresők találati oldalai közül kevesen nézik meg a 3. oldalnál hátrébb lévő találatokat. Nem érdemes tehát a véletlenre lehetne bízni cégünk megtalálhatóságát.