szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy napra két bejelentés is érkezett a Yahoo-tól: nemcsak a Microsofttal fejezte be tárgyalásait, hanem szerződést kötött a Google-lel is, amelynek következtében a keresőóriás hirdetései jelennek meg a Yahoo egyes oldalain - egyelőre csak Kanadában és az Egyesült Államokban.


A keresőcéggel kötött szerződés érthető okokból érzékenyen érinti a Microsoftot, aki online jelenlétét azzal akarta erősíteni, hogy legalább részben megszerezhesse magának a Yahoo-t. Jerry Yang, a cég igazgatója szerint azért nem folytatnak tárgyalást a Microsofttal, mert azok csak a keresőbizniszben voltak érdekeltek, a cég teljes akvizíciójáról nem is volt szó.

A szerződés szerint eredetileg három évig tarthat a két cég összekapcsolódása, amelyet további hét évig hosszabbíthat meg a Yahoo - a gyakorlatban azonban még három és fél hónapot várni kell, amíg az amerikai igazságügyi minisztérium átvizsgálja a szerződést. Az egyezség évi 800 millió dolláros hasznot hozhat a Yahoo konyhájára,  a cég továbbá megválaszthatja, hogy milyen keresőszavas kereséseknél jelennek meg a Google hirdetései és pontosan mely oldalakon tűnhetnek fel ezek.

A szerződés nem kizárólagos, úgyhogy a Yahoo más cégekkel is köthet szerződéseket és adhat el hirdetéseket saját, Panama néven ismert hirdetési platformját felhasználva. A hirdetők a Googlenek fizetnek a Yahoo oldalain megjelent hirdetésekért, akik bizonyos százalékot juttatnak a Yahoo-nak ezért. A szerződés értelmében a két cég csetrendszereiket is átjárhatóvá alakítják majd.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!