szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyobb a videojáték-ipar bevétele, mint a hollywoodi filmstúdióknak: a tavalyi 42 milliárd dolláros forgalom mellé jövőre 10,3 százalékos növekedést várhatunk. Az előrejelzések azt mutatják: 2012-re 68 milliárd dolláros üzletággá fejlődik a játékipar, hatalmas igény van ugyanis a valósághű élményre és az igényes grafikai tartalomra.


GTA 4: 3,6 millió eladott példány egy napon belül
© AP
A PricewaterhouseCoopers legfrissebb tanulmánya szerint a szektor maga mögé utasítja a hollywoodi szuperprodukciókat is. A legnagyobb kategória, a konzolok esetében évente hét százalékos növekedéssel számolhatunk, ami a jelenlegi 25 milliárdos tételből kiindulva 2012-re valószínűleg 35 milliárd lesz.

A leggyorsabban – 17-20 százalékos növekedéssel – az online és a wireless játékok (Nintendo DS, PlayStation Portable és a mobiltelefonos játékok) piaca nő. Az online játékok tulajdonosai tavaly 6,6 milliárd dolláros forgalmat jegyeztek, ez a tétel 2012-re az előrejelzések szerint 14,4 milliárd dollárra nőhet. A wireless játékok ugyanakkor a jelenlegi 5,6 milliárd dollárról várhatóan a 13,5 milliárdos szintet fogják elérni.  

Az iparág már a hetvenes években, a játéktermi gépek divatbakerülésének idején nagy sikereket ért el, Japánban a nyolcvanas években egy ideig nem volt forgalomban elég aprópénz, ugyanis az összeset a játékgépek nyelték el - mutat rá a kezdeti időszakra Vámosi Zsolt, a 3D BRIGADE művészeti és grafikai tartalomszolgáltató cég alapítója.

"Nemcsak a videojáték piac rohamos növekedése, hanem a megjelenítők technológiai forradalma a HD tévék elterjedésének és az újgenerációs konzolok  Xbox 360 és a PlayStation 3 óriási számítási kapacitásának köszönhető, hogy a 3D grafikai tartalmi igény megsokszorozódott a korábbi évekhez képest. Ma már egy virtuális háromdimenziós szereplőt vagy tárgyat tízszer annyi grafikusi munka elkészíteni, mint például egy öt évvel ezelőtti verziót“ – teszi hozzá Vámosi Zsolt.

Ma egy játék a megjelenését már nagyobb várakozás övezi, mint bármelyik hollywoodi szuperprodukcióét. És a forgalom is nagyságrendekkel nagyobb a filmek bevételénél:  gondoljunk csak a Grand Theft Auto IV-re, mely a félmilliárd dolláros eredménnyel megdöntött minden eddigi nyitórekordot. Jóval túlszárnyalta a hollywoodi rekordert, a 404 millió dolláros első heti nemzetközi jegybevétellel listavezető A Karib-tenger kalózai III -at is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Medipress Plázs

Pánikot okozott a fogyókúrás videojáték

A Nintendo Wii Fit játéka magára vonta a gyermekkori elhízás szakértőinek haragját, mivel az egészséges gyermekek felé is azt sugallják, hogy elhízottak, mely étkezési és önértékelési zavarokhoz vezethet.

Bari Máriusz Tech

Még tizennyolc napunkba telik az, ami Istennek csak hatba

Egy hete már több fajta élőlény népesíti be a Spore virtuális világát, mint a Földet. A legendás Will Wright játéktervező szeptemberben megjelenő játéka az evolúciót és a civilizációs fejlődést lényegíti át játékélménnyé, mindehhez pedig a játékosok készítenek ingyen tartalmakat.

hvg.hu Tech

Ahol megfér egymással feudalizmus és kapitalizmus: virtuális gazdaság

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő virtuális világok a kapcsolattartás és a játék lehetőségén túlnőve ma már emberek ezreinek nyújtanak biztos megélhetést. Emellett azonban komoly gazdasági viszonyok alakulnak ki a virtuális térben, amelyek akár a való világ pénzmozgásait is befolyásolhatják. Hogy milyen módon, az cikkünkből kiderül.

hvg.hu Tech

Hogyan legyek milliomos állás nélkül?

A virtuális világok – azok közül is talán a felhasználóknak szinte teljes szabadságot engedő Second Life – népszerűsége elképesztő méreteket ölt, s napjainkban már nemcsak azok foglalkoznak az efféle szolgáltatásokkal, akik alapvetően játékként gondolnak a virtuális térre, hanem nagyvállalatok, multinacionális cégek is.

MTI Plázs

Katasztrófára felkészítő videojátékok

Pokolgép robban egy zsúfolt vásárló utcában, a lehető leggyorsabban kell a sebesültek segítségére sietni: szerencsére ez csak egy virtuális forgatókönyv, amelyet azért találták ki, hogy videojátékokkal képezzék ki az elsősegély-nyújtókat katasztrófahelyzet esetére.