szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Meglehetősen agresszív adware-növekedés jellemző az idei esztendőt.

Meglehetősen agresszív adware-növekedés jellemző az idei esztendőt. Míg a gépekre (illegálisan) beszivárgó reklámprogramok a második negyedévben még az összes megjelent malware 22,4%-át tették ki, addig a harmadik negyedévben ez az arány már 31,05%-ra nőtt, ráadásul az összes fertőzés 37,49%-áért voltak felelősek. 

A probléma gyökere, a PandaLabs elemzése szerint, a legújabb trendben, a hamis antivírus programok felfutásában keresendő. Újabban ugyanis már a digitális bűnözők is felfedezték az egyre népszerűbbé váló antivírus programok piaci szegmensét, és ironikus módon ál antivírus programokkal akarnak ide betörni.
A módszer viszonylag egyszerű: az antivirus program letöltésekor (azaz a fertőzés során) olyan program települ a felhasználó gépére, amely nem valós veszélyekről jelenít meg különféle figyelmeztető üzeneteket, s rosszabb esetben még meg is fertőzi s gépet. 

Vigyázat: hamis, vásárlásra buzdító üzenet a Google nyitóooldalán

Egyes variánsok még a Google Toolbart is befolyásolják, mégpedig úgy, hogy a Google kezdőlapján jelenik meg a figyelmeztetés. Az „Antivirus Lab 2009” termék megvásárlására buzdító üzenetek célja természetesen kizárólag a pénzszerzés; a program installálása után „ártalmatlanítja” az amúgy nem is létező fenyegetést, hogy ezzel is hamis biztonságérzetbe ringassa a felhasználókat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Vírusok Valentin-napra

A Google felmérése szerint a Valentin-napi e-mail üzenetek különösen...