szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Köztudott, hogy a legtöbb külső információ (90%) a látás...

Köztudott, hogy a legtöbb külső információ (90%) a látás révén érkezik az agyba, így nem meglepő, hogy a felhasználók szeretik, ha a számukra „legkényelmesebb” és egyben leghatékonyabb módon, azaz képi formában jutnak hozzá az őket érdeklő tartalmakhoz. Az internet-hozzáférés egyszerűsödésével és a sávszélesség drasztikus bővülésével ezt az igényt már az internet is képes kielégíteni, így 2008 végén a világháló egyik legmarkánsabb tendenciája a videós tartalmak otthoni és vállalati terjedése lett, legalábbis erre utal a Cisco Magyarország több mint 540 fő körében végzett nem reprezentatív felmérése.
A megkérdezettek (akik egyébként hazai vállalatok képviselői voltak) 73 százaléka hetente, 41 százalékuk pedig naponta néz videót a neten, és csupán 7 százalékukat nem érdeklik az ilyesfajta filmek. A felmérés résztvevői által legtöbbet látogatott videó portálok a YouTube (60%), az IndaVideo (10%) és a Videa (7%).

A legtöbben a Youtube-ra voksolnak

A felmérésből az is kiderült, hogy a cél nem is annyira a szórakozás, mint inkább az információszerzés, hiszen híreket 56%-uk néz, ezt követik a filmek (35%) és a videoklipek (31%), illetve 36%-uk más típusú tartalmakat is rendszeresen megnéz. A felhasználók negyede (24%) egyébként nemcsak nézi a videókat, hanem már fel is töltött ilyen tartalmat az internetre.
A videók egyébként a munkahelyeken is terjednek, derül ki a felmérésből. A válaszadók 69%-a használ valamilyen videó alkalmazást a munkahelyén, 18%-uknak pedig van webkamerája, amit a kollégákkal folytatott videohívásokra is használ. Egynegyedük rendszeresen folytat videokonferenciákat, 13 %-uk pedig sokszor kap videoüzeneteket a cég vezetőségétől.
Ami pedig a trendeket illeti: a válaszadók 38 százaléka tervezi, hogy gyakrabban használja a videohívásokat a barátokkal és a kollégákkal való kapcsolattartásra, s minden negyedik megkérdezett webkamerák felszerelését tervezi otthonának felügyeletére.
A videós szolgáltatásokat tekintve a válaszadók 12%-át érdekelné, ha a bankja, a biztosítótársasága, a telekommunikációs vagy más szolgáltatója lehetőséget biztosítana az ügyfélszolgálat vagy szakértők videón keresztüli elérésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!