Szupermárkák legjobbika: ismét a Google

Az angol The Centre for Brand Analysis (TCBA) hetedik éve ítéli oda az 500 legerősebb B2B brandet.

  • techline.hu techline.hu
Szupermárkák legjobbika: ismét a Google

Az angol The Centre for Brand Analysis (TCBA) hetedik éve ítéli oda az 500 legerősebb B2B brandet. A nagy befolyású üzletemberek szavazati alapján kialakult idei sorrendet nemrég hozták nyilvánosságra. A dobogó legfelső fokára – cseppet sem meglepő módon – idén is a Google került. A második helyet, a tavalyi hatodik hely után, a sugárhajtómű- és gépkocsigyártó Rolls Royce érdemelte ki, és sokan azt jósolják, hogy 2010-ben akár át is veheti a vezető helyet a Google-től. Bronzérmes lett a japán elektronikai cég, a Sony, ami igen nagy szó, főleg, ha a tavalyi 30. helyét nézzük.

Van, aki nem ismeri?

A Microsoft parányit veszített a pozíciójából, hiszen a tavalyi ezüstérem után most be kellett érnie a 4. hellyel. A szoftveróriást a Nokia követi (2008-ban még csak a 18. volt a listán), s közvetlenül utána a neves gyógyszergyártó cég, a GlaxoSmithKline következik.
Az elemzők az egyik legdrasztikusabb és legelgondolkodtatóbb visszaesést a British Airwaysnek tulajdonítják: a vállalat a tavalyi nyolcadik helyről a 36. Helyre esett vissza.