szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A szolgáltatás lényege, hogy nem mi, felhasználók, hanem az OnLive hatalmas...

A szolgáltatás lényege, hogy nem mi, felhasználók, hanem az OnLive hatalmas szerverparkja fogja futtatni a különböző játékokat – bikaerős, tökéletesre konfigurált gépeken. Nekünk nem lesz más dolgunk, mint az interneten csatlakozni ezekhez a gépekhez, és máris indulhat a játék – a kép (illetve jelen esetben a játék) a felhasználó gépére már csak mint „film” (streaming) érkezik meg. A technológia eddig is rendelkezésre állt, azonban a szükséges sávszéleség csak napjainkra érett be – 1 megabit, még inkább 1.5 megabites kapcsolat szükséges a zökkenőmentes játékhoz.

Az OnLive-ot tegnap mutatták be a GDConf-on, azaz a Game Developer Conference nevű rendezvényen, San Franciscóban – a báta teszt azonban már egy ideje zajlik. A játékhoz nem lesz szükségünk PC-re, vagy videókártyára (amiből ugyebár hat havonta újat kell vennünk…), sőt még konzolra sem – elég az OnLive dekódere, egy kontroller (vagy billentyűzet/egér), és egy monitor vagy TV – de ha akarjuk játszhatjuk a Fear2-őt ősöreg laptopunkon is, csak legyen elég gyors a net.

Sokan nem hisznek a projectben, mondván „túlságosan függ az online kapcsolattól”, de ugyenzt mondták a Steam-re is, és mégis, a Steam már húsz millió felhasználóval büszkélkedhet, és népszerűbb, mint valaha… Szóval nem kiabáljunk el semmit, nemsokára meglátjuk. A fejlesztők szerint egy-két éven belül elérhető lesz a szolgáltatás.

Lássuk a bemutató demót, hogyan is képzelik a jövő "játékplatformját" a fejlesztők!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!