Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"734e92cf-e198-41c0-8a0e-39c4d3d88a33","c_author":"Mátrai Anna","category":"kultura","description":"Az első magyar Oscar-díjas animációs rövidfilm, <em>A légy </em>(1980) és a <em>Macskafogó</em> (1986) óta nehéz nem úgy tekinteni az animációra, mint a magyar filmgyártás egyik megkerülhetetlen részére. Hogy mennyire tehetséges animátoraink vannak, azt jól példázza Buda Flóra Anna francia támogatással megvalósult, számos nemzetközi díjat besöprő<em> 27</em>-jének tavalyi sikere. Most pedig rövid időn belül két alkalommal is előtérbe került a műfaj: októberben a Friss Kakas Animációs Filmnapok főszereplője volt a magyar animáció, november végén pedig 22. alkalommal tartják Budapesten az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivált. Ebből az apropóból mutatunk be három friss magyar animációs rendezőt és munkájukból némi ízelítőt. ","shortLead":"Az első magyar Oscar-díjas animációs rövidfilm, <em>A légy </em>(1980) és a <em>Macskafogó</em> (1986) óta nehéz nem...","id":"20241129_magyar-animacios-rendezok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734e92cf-e198-41c0-8a0e-39c4d3d88a33.jpg","index":0,"item":"72dbe5e0-5c86-451a-903e-1b9faec0589a","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_magyar-animacios-rendezok","timestamp":"2024. november. 29. 10:50","title":"Három fiatal magyar animációs rendező, akire érdemes lesz odafigyelni ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","shortLead":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","id":"20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b.jpg","index":0,"item":"09f01d48-9bce-41e9-a249-997a8ee347fa","keywords":null,"link":"/360/20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","timestamp":"2024. november. 29. 06:15","title":"Az Ellenállás Mozgalommal véteti észre magát az Operettszínház balettigazgatója és a Magyar Nemzet publicistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs nagy meglepetés a jogszabályban, viszont a futamidő kapcsán fontos részleteket tisztáz a jogszabály.","shortLead":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs...","id":"20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"75a489e4-2678-4fdc-a8a7-66117144e33f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","timestamp":"2024. november. 29. 19:56","title":"Megjelent a rendelet a munkáshitelről, benne néhány lényeges pontosítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","shortLead":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","id":"20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7.jpg","index":0,"item":"498bb5d7-249b-4da8-b97a-930cbb91fe79","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","timestamp":"2024. november. 29. 07:59","title":"Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f543391-0981-4ebe-aa94-41812723b1c7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint legalábbis részben Budapestre szánja őket a terjeszkedni kívánó társaság.","shortLead":"A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint...","id":"20241129_kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines-boeing-737-max","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f543391-0981-4ebe-aa94-41812723b1c7.jpg","index":0,"item":"e7fca874-122d-4363-a5e7-de791840e7c5","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines-boeing-737-max","timestamp":"2024. november. 29. 11:33","title":"Boeing 737 MAX-okat hozhat Budapestre a kínai Magyar Légitársaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8142b669-feb1-4f64-a142-7beae1834cba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kirúgásról szóló e-mailekkel próbálkoznak a támadók, de valójában „csak” egy adathalász levélről van szó. ","shortLead":"Kirúgásról szóló e-mailekkel próbálkoznak a támadók, de valójában „csak” egy adathalász levélről van szó. ","id":"20241129_adathalasz-tamadas-e-mail-kirugas-surgetes-jogi-kovetkezmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8142b669-feb1-4f64-a142-7beae1834cba.jpg","index":0,"item":"cf1667a1-40ac-4b06-9510-42f788c07683","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_adathalasz-tamadas-e-mail-kirugas-surgetes-jogi-kovetkezmenyek","timestamp":"2024. november. 29. 17:03","title":"Levelet kapott a kirúgásáról? Lehet, hogy ennél sokkal nagyobb a baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Nagy bajban Franciaország Le Pen és Barnier kakaskodása miatt, de Németországban sem jobb a helyzet. Mindkét ország fő baja a gazdaság gyengélkedéséből fakad. Válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Nagy bajban Franciaország Le Pen és Barnier kakaskodása miatt, de Németországban sem jobb a helyzet. Mindkét ország fő...","id":"20241130_Nemzetkozi-lapszemle-Megbosszulja-magat-hogy-a-berlini-kormany-felrenezett-a-bajok-lattan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"5d728cb4-8bfb-46e7-85ad-6e3c57d0e9ae","keywords":null,"link":"/360/20241130_Nemzetkozi-lapszemle-Megbosszulja-magat-hogy-a-berlini-kormany-felrenezett-a-bajok-lattan","timestamp":"2024. november. 30. 10:01","title":"Nemzetközi lapszemle: Megbosszulja magát, hogy a berlini kormány félrenézett a bajok láttán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elektromos kétkerekű mentheti meg a General Motorst?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az amerikai autógyár a tegnapi nap során mutatta be az egytengelyű járművéről híressé vált Segway-jel közösen kifejlesztett prototípusát.
A The Detroit News értesülései szerint a Personal Urban Mobility and Accessibility vehicle nevű járműről (rövidebb nevén a P.U.M.A.-t) New Yorkban mutatták be, egy nappal a New York International Auto Show sajtószemléje előtt.
A P.U.M.A. a jellegzetes, egytengelyű Segway személyszállítókra emlékeztet, azzal a különbséggel, hogy két utasnak is jut benne hely, ráadásul szélvédő óvja őket az elemektől.
„Ez az első prototípus, amely még nem túl szép, azonban kiválóan ábrázolja, hogy milyen potenciál rejlik benne” – nyilatkozta a Detroit Newsnak Chris Borroni-Bird, a General Motorsl fejlett technológiákat alkalmazó koncepcióautókért felelős részlegének igazgatója. „A mostani feladat, hogy szavatoljuk a teljesítményt, amely jelen pillanatban megvalósíthatónak tűnik technikai és költségvetési szempontból is.”
A P.U.M.A. enyhítheti a nagyvárosok közlekedési terheit
A következő prototípusokat idén ősztől, illetve 2010 elejétől már tesztvezetésekre is igénybe lehet venni, ám a GM azt ígéri, hogy a New York Auto Shown is bemutat majd vezethető változatokat. Az autógyárban egyelőre még nem döntöttek arról, hogy sorozatgyártásba kerül-e a P.U.M.A.
A jelenlegi változat 56 km/h-s sebességre képes, s kisméretű lítium-ion akkumulátorai egy töltéssel 50 kilométeres utazást tesznek lehetővé. Borroni-Bird szerint ez bőven elég, ugyanis a világ lakosságának fele nagyvárosokban él, s ez az arány 60 százalékra emelkedik 2030-ra. New York városában például az autók átlagsebessége alig 30 km/h, s egy átlagos utazás kevesebb mint 10 mérföld (16 kilométer). Egy, a P.U.M.A.-hoz hasonló városi jármű fenntartása pedig 25-30 százalékkal kevesebb, mint egy hagyományos autóé.
Arculattervezők, grafikusok és filmesek már egyaránt eljátszottak a gondolattal, hogy autóinknak emberi arca van. A Floridai Egyetem kutatása éppen arra a tényre mutat rá, hogy fejünkben tudat alatt is összekötjük a kocsi elejét különböző arcvonásokkal. Mindez még abból a korszakból ered, amikor az arcolvasás képességének hiánya könnyedén életünkbe is kerülhetett.
Újabb tízezer embert küld el - ezúttal az irodai állományból - a súlyos válsággal küzdő amerikai General Motors autógyárcsoport. A nem órabéres állományt még idén 63 ezerre tervezik csökkenteni 73 ezerről.
A bányákban használt 700 tonnás dömpert a DARPA szakértői robotizálják, hogy javítsák a hatékonyságot, s csökkentsék az emberekre leselkedő sérülésveszélyt.
Az egyik nagy japán autógyár szerint 15 éven belül a szalonokba kerülhet az a szuperhatékony hibridautó, amelynek karosszériáját tengeri moszatokból készült bio-műanyagból építették.
Egy brit mérnök fejlesztette ki azt a szélerővel hajtott járművet, amellyel sikerült megdöntenie a kategória sebességrekordját és átlépnie a 200 km/h-s lélektani határt.
"Villanyúton" dolgoznak izraeli szakemberek, nevezetesen áramfejlesztő aszfalton: minél több autó közlekedik rajta, annál több villamos energia keletkezik az általuk az aszfaltra gyakorolt nyomástól.
Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.
Költségcsökkentési intézkedésként 22 ezer dolgozójának ajánl fel korai nyugdíjazást a General Motors. Az érintettek idősebb, műszakban dolgozó és viszonylag jól kereső alkalmazottak. A GM reméli, hogy legalább az érintetteknek a fele elfogadja az ajánlatot - közölte a Wall Street Journal egy meg nem nevezett vállalatvezetőt idézve csütörtökön. Az újabb nyugdíjazási ajánlat négy éven belül már a harmadik.
Az amerikai General Motors járműipari óriáskonszern a 2008-as évet csaknem 31 milliárd dolláros adózott veszteséggel zárta - közölte előzetes adatként a gyártó. Ez elmarad a 2007-es év 47 milliárd dolláros veszteségétől, viszont valamivel nagyobb, mint amire az elemzők számítottak.
A folyamatos veszteségek miatt a GM likviditási helyzete megrendült, nem tudni, meddig folytathatja az autógyártást - állítják a mamut céget átvilágító könyvvizsgálók.