szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már másodszorra állította össze egy svéd elemző cég a legjobb vállalati weboldalak listáját. A 139 szempontot figyelembe vevő vizsgálat többek között a legjobb megoldásokat és az átláthatóságot tartotta szem előtt.

A vizsgálatban összesen 20 ország 700 vállalati honlapját vizsgálták és értékelték a Halvarsson & Halvarsson Webranking 2008 című jelentésben, amely Magyarországon a hvg.hu-n jelenik meg először. A lista élén a Mol végzett, amelynek weboldala a 100 lehetséges pontból 48,75-öt szerzett meg. A dobogó második fokán a Magyar Telekom áll, s az Orco Property Group honlapja kapta a bronzérmet. A legtöbbet fejlődő cég a Richter volt ezen a téren, 6 pontot javított ugyanis tavalyi eredményén.

A Richter fejlődött egy év alatt a legtöbbet
© H&H Webranking 2008
„A Mol lett az első a Webranking 2008 listáján, mivel olyan vállalati weboldalt hoztak létre, amely illeszkedik az európai szabványokhoz” – mondta Marcus Eriksson, a tanulmányt készítő csoport vezetője. „Emellett rengeteg olyan információ található rajta, ami a társadalmi felelősségvállalással (CSR) kapcsolatos, valamint kapcsolati adatok és az álláskeresők számára lényeges tartalmak is.

A H&H Webranking értékelési módszere 139 szempontot vesz figyelembe, amelyet évente bővítenek a piaci igényeket figyelembe véve. A kutatáshoz európai gazdasági újságírók, elemzők és befektetők is hozzájárulnak.

Hazánk az utolsó helyen végzett a vizsgálat során felmért 20 ország közül, a hazai lista első 11 helyén pedig a 11 legnagyobb magyar cég végzett. A vizsgált vállalatok eredménye 11-től 48,75 pont között változik, az átlag 33,14 pont. A jelentés tanulságai szerint a magyar cégek esetében sokféle információ hiányzik a honlapokról, a Webranking-felmérés szinte minden szempontját illetően akadnak hiányosságok, hibák, főleg a többi országgal összehasonlítva. A legkomolyabb problémák az elérhetőségekkel, CSR-ral és az egyes cégek eseménynaptáraival kapcsolatosak.

„Számos magyar weboldalról hiányoznak olyan adatok, amelyek az adott piac szempontjából lényegesek” – tette hozzá Robin Olenius, a felmérést készítő kutatók egyike. „Az eseménynaptár nagyon fontos része egy vállalati weboldalnak, ugyanis fontos információkat közvetít az olyan látogatók számára, akik szeretnének részt venni az adott cég bizonyos eseményein. Az elemzőket és az újságírókat különösen érdeklik az efféle adatok, nem beszélve a rendszeres beszámolókról, jelentésekről és a céges találkozók eredményeiről. Meglepő volt számunkra, hogy a magyar vállalatok esetében sokszor hiányoznak a kapcsolati adatok, amit a média munkatársai nagyra értékelnek, s sokszor panaszkodnak ezek hiánya miatt.”

Az magyar átlag többek között azért lett ennyire alacsony, mivel sok cégnek nincs angol nyelven is elérhető weboldala, s kevesen veszik csupán figyelembe a nemzetközi befektetők igényeit.

A H&H Webranking 2008-ból az országok értékelésén túl kiderült, hogy a modern cégek egyik nagy előnye, hogy versenytársaiknál jóval láthatóbbak a közösségi média különböző csatornáin, például a Wikipedián, a Youtube videomegosztón, vagy a Flickr képmegosztó oldalon. A tanulmány készítése során megkérdezett válaszadók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy információk után elsősorban ezeket a fórumokat veszik igénybe az adott vállalat weboldalával szemben.

Számos cég felismerte az online kommunikáció előnyeit, a vállalati identitás kialakítása, és a vásárlói igények felmérését illetően. Ma már egyre több hivatalos oldalon helyeznek el filmeket, prezentációkat és webes közvetítéseket. Ez erősíti jelenlétüket a világhálón és érthetőbbé teszi üzleti tevékenységüket.

A vállalatok egyre több „kész” anyagot helyeznek el weboldalaikon, amelyek alkalmasak a további felhasználásra. Például, ha egy vállalat kiadja éves, vagy negyedéves jelentését, emellé sajtóközleményeket, a cégvezetővel kapcsolatos információkat (életrajz, fotó, stb.), statisztikákat is letölthetővé tesznek. Emellett alkalmaznak olyan eszközöket, mint az RSS-hírfolyamok, illetve a letölthető videók, podcastok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Google figyelmeztet a gyanús weboldalakra

A keresőoldal legújabb fejlesztése figyelmezteti a felhasználókat, ha olyan honlapot próbálnának meg felkeresni, amely rosszindulatú programokkal fertőzné meg a számítógépüket.