Az előzetes jelzések alapján az idén rekordszámú hazai és külföldi nevezés várható, és nagy esély van arra, hogy világraszóló eredmények születnek majd.
Az előző négy Reccs-versenyen kiemelkedő teljesítményt nyújtottak a diákok: 2006-ban Vida Balázs győri építészhallgató közel 400 kg-os eredménnyel győzött, 2008-ban pedig a Bánki karos Márkos Szilárd Attila hídja 560,3 kg terhelésnél ment tönkre, ami messze a világ eddigi legjobb eredménye - olvasható az iskola közleményében.
Egy erős és szép híd megépítése komoly mérnöki feladat függetlenül attól, hogy milyen anyagból készül. A tésztából épített hidak versengése több évtizedes múltra tekint vissza, ilyen bajnokságot több európai és tengeren túli mérnökképző intézményben rendeznek.
A világ legrangosabb ilyen jellegű megmérettetése a kanadai Okanagan University College verseny, erre a világbajnokságnak tekinthető versengésre idén márciusban már 26. alkalommal került sor.
Az elmúlt 7 év a magyar diákok elsöprő sikerét hozta: 1993 és 1998 között a BMF Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karának diákjai hatszor egymás után megnyerték a legnagyobb szakmai kihívást jelentő nehézsúlyú versenyt. A versengésen szigorú szabályok alapján maximum 1 kilogramm tömegű, 1 méter fesztávú hidakat lehet nevezni, melyeket középen terhelnek. Egy jó híd több mint 1000 alkatrészből áll, a részben számítógépes tervezés, a kísérletek és a megépítés több száz munkaórát vesz igénybe. Idén a győri Széchenyi István Egyetem csapata, Tóth Iván Aliz és Pozsonyi Norbert diadalmaskodott Kanadában.