szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Vannak persze kihagyhatatlan, klasszikus reklámok is – ezek azonban a reklámözön kb.

Vannak persze kihagyhatatlan, klasszikus reklámok is – ezek azonban a reklámözön kb. 1%-át teszik csak ki. A reklámok többsége tehát közepes vagy gagyi. A nagyon nagy cégek azonban többnyire megtehetik, hogy szuper-kreatív embereket foglalkoztassanak sok pénzért, hiszen nagy a költségvetésük.. Ők tehát megtehetik, hogy megdöbbentő, emlékezetes, „hidegrázósan" vagy éppen „halálra röhögöm" magam stílusú, jó reklámmal álljanak elő. Mielőtt szörnyülködünk a Microsofton, álljon itt az ellenpélda: az egyik legjobb Budweiser reklám a világon.

De vissza a témához: ha tehát a nagy cégek meg tudják fizetni a kreatívokat, van költségvetésük, sőt meg azt is megtehetik, hogy akár saját magukból is viccet csináljanak… akkor, hogy létezhet az, hogy 2009-ben, a Windows 7 hivatalos launch-reklámja kb. annyira rossz, mint a 80-as évek mosópor reklámjai? Illetve még rosszabb…

Hogy mennyire élvezhetetlen, unalmas, tehetségtelen színészekkel telezsúfolt hivatalos Win7 reklámról is van szó, azt rögtön megértjük, ha megtekintjük a szóban forgó darabot.(Figyelem! Kiemelten unalmas és amatőr reklámfilm, csak erős idegzetűeknek!).



Arról nem is beszélve, hogy még szponzorált is: a reklám közben „kipakolt” Sony Vaio ennél nem is lehetne feltűnőbb. A Vaio egy nagyon jó kis gép ,de ennyire kihangsúlyozni egy Windows 7 launch-reklámban talán nem kellene. A színészekről (az amerikában kötelező „mindig kell egy afro-amerikai is” szereposztással együtt) már ne is beszéljünk. A legjobb az egészben, hogy magából a termékből (azaz a Windows 7-ből, ami mellesleg szintén remek kis rendszer) semmi nem látszik, a reklám szólhatna akár egy fűnyíróról vagy egy autóról is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!