Korábban már beszámoltunk a Joost online ingyentévéről. A program elméletileg megoldotta a gyors műsorsugárzást és egyúttal a szerzői joggal kapcsolatos problémákat is: a felhasználók egymástól töltik le a műsorokat, amelyeket csak megnézni lehet, közvetlenül letölteni már nem. Heti 50 ezer kliensletöltésről számoltak be a két évvel ezelőtti sajtóhírek, a cég pedig 2007 karácsonyára 2-3 millió felhasználóval kalkulált.
A több tízmillió dolláros befektetés ellenére szerdán bejelentették, hogy a Joostba bevásárolta magát az Adconion Group, amely a szolgáltatás segítségével akarja erősíteni az Amerikában egy éves múltra visszatekintő Adconion.tv online videohirdetés-hálózatot. Ettől függetlenül a Joostot nem zárják be, a szolgáltatást a rajongók továbbra is elérhetik és megoszthatják a többi felhasználóval saját tartalmaikat.
A Joost gyakorlatilag mégis megbukott önálló startupként, aminek oka - írja a Mashable - az volt, hogy a szolgáltatás nem böngészőből indítható, hanem külön programot kell hozzá letölteni, valamint hosszú távon nem volt rajta kellően izgalmas tartalom, így a tartalomszolgáltatók inkább a Hulu irányába mozdultak.