szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új televíziós kampányba fogott az amerikai légierő: három reklámban mutatják meg, hogy olyan technológiákat használnak, amikkel régen még csak sci-fi filmekben találkozhattunk: a felütés tudományos-fantasztikus, a csattanó viszont mindig visszahoz minket a valós életbe.


A három különböző spotban három különböző technológiát mutatnak be éles helyzetben: az első videóban például emberi pilótát nem igénylő repülőgépet (UAV) nézhetünk meg, ami ellenséges mesterlövészeket azonosít egy sivatag felett, a másodikban a Vandenberg légitámaszpont szakemberei mentenek meg egy végzetes sebességgel száguldó űrszeméttől egy kommunikációs műholdat, a harmadikban pedig egy meglepően gyors és problémamentes mentőakcióval találkozhatunk.




Mindhárom spot azt sugallja, hogy a sci-fikből ismert technológia már mindennapos a légierő életében: a harcmezőn használt azonosítórendszertől kezdve (ami ellenséget és szövetségest egyaránt azonosít) érintőképernyős stratégiai asztalokon keresztül a hologramos megjelenítőkig. Míg a filmekből kimaradtak a korábban behirdetett AR-alapú pilótarendszerek, újabb bizonyítékát láthatjuk annak, hogy az amerikai katonaság saját területükön próbálja meghódítani a fiatalokat: nem csak az America's Army FPS-játékával vagy a Transformersbe oltott katonai propagandafilmekkel, hanem kifejezetten látványos reklámokkal is megpróbálja elérni őket.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!