szerző:
techline.hu

A Mercedes-Benz vezeték nélküli internetet kínál év végétől az E- és az S-osztály autótípusok vásárlóinak.

A Mercedes-Benz vezeték nélküli internetet kínál év végétől az E- és az S-osztály autótípusok vásárlóinak. A rendszer WLAN routerének négy végpontja van, több laptop vagy mobiltelefon is csatlakoztatható hozzá. GSM-, EDGE-, UMTS protokollok mellett még HSDPA-antennával is felruházták.
Azonban nem a Mercedes az egyetlen gyártó, aki multimédiás fejlesztésekkel csábítja a fejlett technikára éhes és pénzes vásárlókat. Az első autóba épített érintőképernyőt, amely a vezetőnek és az utasnak más-más képet közvetít, 2010-ben mutatják be a Range Rover luxus terepjáróban. Egy különleges réteg segítségével a pixelsorokat jobbra és balra szétválasztják, így az utas DVD-filmet nézhet, amíg a vezető a navigációt követi ugyanazon a kijelzőn.
Az Opel a középkategóriás Insigniába rendelhető DVD 800 navigációs rendszerében díjmentesen kínálja a Merian által készített digitális útikalauzt. Ha például a Chiemsee környékén autózunk, a navigációs képernyőről minden fontos tudnivalót leolvashatunk a seeoni kolostorról, a Herreninselről vagy éppen a Fraueninselről. Ugyanitt informálódhatunk a belépők áráról, a weoldalak címéről vagy a közeli éttermek elérhetőségéről.
Az új BMW 7 limuzin használói akár ételt is rendelhetnek, hiszen ebben az autóban elérhető az internet. Webrádió hallgatására és podcast-, vagy játékletöltésre is lehetőség kínálkozik, sőt olyan közösségi hálózatokhoz is csatlakozhatunk, mint a Xing, a Facebook vagy a Twitter. Az új technológiák révén frissíthetjük a szoftvereket, így az autó élettartama alatt nem maradunk el a folyton fejlődő technikától.

Gyerekcipőben
A BMW volt az első gyártó, aki netelérést tett lehetővé az autóban. Persze zért ne gondoljunk 220-as tempónál torrent-letöltésre, az autós net még gyerekcipőben jár, Magyarországon például egyáltalán nem érhető el a szolgáltatás, de ez nem a BMW hibája. Egy német autós magazin összevetette a BMW és az iPhone webtechnikáját. A teszt azt bizonyította, hogy az iPhone gyorsabb. Az EDGE protokollal (kb. 220 kilobit/másodperc) szemben az UMTS (7200 kilobit/másodperc) révén hamarabb érjük el az oldalakat, a cnn.com betöltéséhez a kocsinak 1 percre, a telefonnak 10 másodpercre volt szüksége. A BMW előnye, hogy akár 10,2 colos képernyőt is használhat, míg az iPhone csak 3,5 colosat. Árak tekintetében az iPhone toronymagasan vezet, míg maximum ezer euróba kerül évente, addig a navigációval kombinált internetért egy BMW 1 típusban 3500 eurót kell fizetnünk, plusz évi 250 eurót a BMW-szolgáltatás használati díjaként, és 150 eurót évente az internet használatért, ráadásul még az adatforgalmat is ki kell fizetni.

Netezés az autóban? Igen, hamarosan

A world wide web első autós megjelenési formája a hetes BMW-ben öltött testet. A BMW online menü alatt híreket, időjárás-jelentést és sport eredményeket lehetett olvasni. Az internet elérést lehetővé tevő iDrive konzol fejlődésével a net bekerült a kisebb bajor modellekbe, ma már az egyes, a hármas és az ötös szériákba is rendelhető. Videotartalom nem jeleníthető meg, az animált elemek nem láthatók.  A költséges netezés 75 országban érhető el, nálunk egyelőre még nem.
Az UMTS rendszert 2012-ben felváltó LTE protokoll (Long Term Evolution) 100 Mbit/s sebessége új utakat nyit az autós internet elterjedésében. A Mercedes-Benz 2015-től vezeti be internetalapú multimédia egységét (myCommand), amely internetrádiót, naprakész navigációs adatok letöltését, és korlátlan online zenetár elérést teszi lehetővé. Aki addig nem tud várni, vehet autóban is használható mobil internetet. Az amerikai AutoNet Mobile 399 dollár plusz 49 dollár havidíjért (a Verizon és a Sprint Nextel hálózatán) kínált kütyüjével az Evolution Data Optimized hálózaton keresztül (EV-DO) bárki netezhet az autóban.

Írásfelismerő Audi
Az Audi zászlóshajója, az A8 novemberben újul meg, de a hazai kereskedésekbe csak 2010 tavaszán érkezhet. A felfrissített arculat mellett számos világelső technikai csemegével is jelentkezik. Az egyik ezek közül az írásfelismerő MMI központi szórakoztató és kényelmi rendszer. Ezt a BMW új iDrive-jához hasonlóan továbbfejlesztették, gyorsabb lett, a kijelzője nyolc colos, grafikus chipjét az Nvidia adja. A kijelző touchpadja felismeri a sofőr kézírását, így amellett, hogy hanggal érheti el az autó különböző funkcióit, vagy beprogramozhatja a navigációt, illetve kiválaszthatja a felhívni kívánt személyt vagy számot, az autó azt is megérti, ha beírják az elérni kívánt célt, a felhívni kívánt személyt vagy a hallgatni kívánt zeneszámot.
A navigációs rendszer ismeri a TMC pro protokollt, amelyneka  segítségével elkerülhetők a dugók, a telefonálás alapjai UMTS-adatokra épülnek, így nagy sávszélesség esetén az online elérés is megvalósítható. A Google-ban való keresés eredménye a navi által célként behívható.

Head-up-display
Ahhoz, hogy a vezető leolvassa az aktuális sebességet a csőműszerről, egy másodpercre van szüksége. Ez idő alatt 100 kilométer/órás sebességnél 30 métert halad az autó vakon. Ezért hasznos az egyre több autóban elérhető, a legfontosabb menetinfókat a szélvédőre vetítő rendszer, a head-up-display (HUD). A vadászpilóták által használt HUD-t először az amerikai General Motors vetette be a Corvette-ben 2001-ben. 2003-ban csatlakozott a BMW is az ötös limuzinnal és a hatos kupéval, később a Citroen a C6-ossal, majd a Cadillac az STS limuzinnal.

Információk az üvegen

Azóta a nagy bömösök (X5, X6 és 7-es) is megkapták. Az információk, a navigáció jelzéseitől, a motor hőmérsékletén át a sebességig, testre szabhatók. A vészjelzések is itt jelennek meg először, a hibaüzenetek vagy a különböző figyelmeztetések piktogramjai. A jövő hatalmas ugrással közeledik, a HUD néhány éven belül nemcsak statikus képet, hanem például éjszaka a megvilágított, infrával vagy radarral kiegészített valós képet vetíti a vezető szeme elé, sőt a legelvetemültebb elképzelések alapján maga a szélvédő lesz a kijelző.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nagyon fogynak a jegyek az Aerosmith-koncertre

Nagyon fogynak a jegyek az Aerosmith-koncertre

A fideszesek harmada semmiképp sem akar atlétikai vébét Budapesten

A fideszesek harmada semmiképp sem akar atlétikai vébét Budapesten

Wifit épít 1,37 milliárdért a 4iG

Wifit épít 1,37 milliárdért a 4iG

Több pornót néznek iPhone-ról, mint Androidról

Több pornót néznek iPhone-ról, mint Androidról

Iskolás fegyveres rablókat fogtak Budapesten

Iskolás fegyveres rablókat fogtak Budapesten

Lassan nincs olyan üzletág, amelyben ne lenne játékos a TV2 tulajdonosa

Lassan nincs olyan üzletág, amelyben ne lenne játékos a TV2 tulajdonosa