szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A 18-64 éves korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25...

A 18-64 éves korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25 százalékról 48 százalékra nőtt, 2009 végére pedig már elérte az 53 százalékot – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából. A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel internetezők körében.

A netezők újabban már a szabadidejüket is előszeretettel töltik a világhálón, ezt igazolja a közösségi oldalak, az azonnali üzenetváltó programok, a blogok és a fórumok töretlen népszerűsége. Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, és minden ötödik napi rendszerességgel. A legaktívabbak továbbra is a 18-29 évesek és az egyedülállók. Az azonnali üzenetváltó eszközök használata, az online ismerkedés a férfiak, a 30 év alattiak és az egyedülállók körében a legnépszerűbb. A fórumokat, blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon. A szabadidő megtervezéséhez is szívesen hívjuk segítségül a világhálót: minden második gyakori internetező legalább havonta keres programlehetőségeket online.
A 18-64 éves, legalább hetente internetezők 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, több mint 40 százalékuk pedig hagyományos bevásárlás előtt is legalább havonta információt gyűjt, árakat hasonlít össze a neten. Jellemzően a 18-29 éves korosztály, a felsőfokú végzettségűek, valamint a kisebb városokban élők vásárolnak online. A heti rendszerességgel internetező nőkhöz képest a férfiaknál magasabb azok aránya, akik legalább néhány havonta élnek az online vásárlás lehetőségével.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!