Feleannyi tizenéves blogol ma az USA-ban, mint 2006-ban, a 12-17 év közötti fiataloknak mindössze 14 százaléka - mutat rá a Pew Internet és az American Life Project felmérése. Ebből az is kiderül, hogy a makroblogolás helyett a mikroblogolást választották: mivel rövidebb posztokat szeretnek írni, inkább közösségi szájtokat használnak vagy mobiltelefont.
 © Stiller Ákos |
A harmincasok vagy annál idősebbek ugyanakkor a korábbinál kissé jobban érdeklődnek a blogolás iránt. 2007-ben hét százalékuk blogolt, 2009-ben 11 százalék, azaz a teljes felnőtt lakosságra vetítve tízből egy ember vezet blogot jelenleg. A fiatal felnőttek - a 18-29 közöttiek több mint fele (55%), illetve a 12-17 közöttiek harmada (27%) a mobiljáról internetezik. Az üzenetek pedig egyre rövidebbek, mert a telefonról hosszú szöveges üzenetet küldeni nem nagy mulatság.
Azt hinnénk ezek alapján, özönlenek a Twitterre a tizenévesek, de nem így van, nem rajonganak érte különösebben. A BBC News álal idézett szakember szerint a csökkenő számok ellenére a blogolás jelensége nem fog eltűnni. A személyes blogok egyszerűen csak az igazán fontos eseményekre fókuszálnak majd - esküvő, utazás vagy egy gyerek születése lehet ilyen téma.