szerző:
hvg.hu

Apró, de látványos változáson ment keresztül a logó és az oldal dizájnja, illetve új navigációs sávot helyeztek el a felület bal oldalán.

A Google 10 évet töltött keresőoldalának optimalizálásával, a mostani változás a legújabb lépés ebben a folyamatban. A cég úgy véli, az információtömeg növekedtével a felhasználóknak még több támaszra van szükségük a keresésben.

Megújult és átalakult

A felület bal oldalán új, az aktuális kereséshez alkalmazkodó, az annak szempontjából releváns keresési opciókat megjelenítő navigációs sáv jelent meg. Ez azokat az eszközöket és finomítási lehetőségeket kínálja fel, melyek a legközelebb visznek a várt eredményhez.

A bal oldali panel felső részén az univerzális keresés felajánlja a választási lehetőséget a különböző találattípusok között, sőt, kiemeli a keresett kifejezésre a várhatóan legpontosabb találatot adó ikonokat.  A felhasználó a különböző ikonokra kattintva más-más találatokhoz juthat, úgy mint a képek, videók vagy blogok, míg a „minden” opció az eddig is ismert általános keresési eredményeket hozza.

A típusonként kapott találatokat a felhasználók különböző szempontok alapján tovább szűrhetik. Így lehetséges például csak bizonyos típusú képekre, videókra, vagy éppen dátum szerint keresni. A navigációs sáv dinamikusan változik a keresőszavaknak megfelelően.

A Google squared a keresőszóhoz kapcsolódó más kifejezéseket is felkínálja, melyek az eredmények és a keresett téma szempontjából szintén érdekesek lehetnek. Ez a funkció egyelőre csak angol nyelven érhető el.

A Google lehetővé tette a kedvenc keresési eredmények megjelölését is, frissítette az oldal megjelenését, és kisebb, ámde látványos változásokat eszközölt a logón is. Lecserélték az oldalakon megjelenített reklámok háttérszínét is. Ez összesen több mint száz apró módosítás.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája

Az idén is a Google a legértékesebb márka a világon a Millward Brown piackutató cég szerdán közölt felmérése szerint. A Google 2007 óta vezeti a 100 legnagyobb márka listáját, jelenleg 114,3 milliárd dollárt ér, 14 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

hvg.hu Tech

Itthon nincs Google-cenzúra

Letiltás, törlés, személyes adatok - a Google nyilvánosságra hozta, melyik kormány kért már cenzúrázást. Brazília az élen, Németország az élmezőnyben van. Magyarország nem szerepel a listán, Kína mellett kérdőjel van.

Csinált egy 5 perces videót a Leica, Kína azonnal betiltotta a cég nevét

Csinált egy 5 perces videót a Leica, Kína azonnal betiltotta a cég nevét

Srí Lanka: már 290 halott, újabb merényletektől tartanak

Srí Lanka: már 290 halott, újabb merényletektől tartanak

Leégett a házuk, de gyerekeit még ki tudta menteni egy soroksári nő

Leégett a házuk, de gyerekeit még ki tudta menteni egy soroksári nő

Pánik tört ki Srí Lanka fővárosában egy újabb robbanás miatt

Pánik tört ki Srí Lanka fővárosában egy újabb robbanás miatt

Hiába finom, ha még nagyon drága: mikor kerül műsonka a húsvéti asztalra?

Hiába finom, ha még nagyon drága: mikor kerül műsonka a húsvéti asztalra?

Augusztustól betiltják az éjszakai forgalmat Ferihegyen

Augusztustól betiltják az éjszakai forgalmat Ferihegyen