szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Apró, de látványos változáson ment keresztül a logó és az oldal dizájnja, illetve új navigációs sávot helyeztek el a felület bal oldalán.

A Google 10 évet töltött keresőoldalának optimalizálásával, a mostani változás a legújabb lépés ebben a folyamatban. A cég úgy véli, az információtömeg növekedtével a felhasználóknak még több támaszra van szükségük a keresésben.

Megújult és átalakult

A felület bal oldalán új, az aktuális kereséshez alkalmazkodó, az annak szempontjából releváns keresési opciókat megjelenítő navigációs sáv jelent meg. Ez azokat az eszközöket és finomítási lehetőségeket kínálja fel, melyek a legközelebb visznek a várt eredményhez.

A bal oldali panel felső részén az univerzális keresés felajánlja a választási lehetőséget a különböző találattípusok között, sőt, kiemeli a keresett kifejezésre a várhatóan legpontosabb találatot adó ikonokat.  A felhasználó a különböző ikonokra kattintva más-más találatokhoz juthat, úgy mint a képek, videók vagy blogok, míg a „minden” opció az eddig is ismert általános keresési eredményeket hozza.

A típusonként kapott találatokat a felhasználók különböző szempontok alapján tovább szűrhetik. Így lehetséges például csak bizonyos típusú képekre, videókra, vagy éppen dátum szerint keresni. A navigációs sáv dinamikusan változik a keresőszavaknak megfelelően.

A Google squared a keresőszóhoz kapcsolódó más kifejezéseket is felkínálja, melyek az eredmények és a keresett téma szempontjából szintén érdekesek lehetnek. Ez a funkció egyelőre csak angol nyelven érhető el.

A Google lehetővé tette a kedvenc keresési eredmények megjelölését is, frissítette az oldal megjelenését, és kisebb, ámde látványos változásokat eszközölt a logón is. Lecserélték az oldalakon megjelenített reklámok háttérszínét is. Ez összesen több mint száz apró módosítás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája

Az idén is a Google a legértékesebb márka a világon a Millward Brown piackutató cég szerdán közölt felmérése szerint. A Google 2007 óta vezeti a 100 legnagyobb márka listáját, jelenleg 114,3 milliárd dollárt ér, 14 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

hvg.hu Tech

Itthon nincs Google-cenzúra

Letiltás, törlés, személyes adatok - a Google nyilvánosságra hozta, melyik kormány kért már cenzúrázást. Brazília az élen, Németország az élmezőnyben van. Magyarország nem szerepel a listán, Kína mellett kérdőjel van.