Az eljárás annyira zseniális és egyszerű, hogy éppen ezért még (valószínűleg) senkinek nem jutott eszébe. Alec egyszerűen nem tudott állásinterjúra bejutni a legnagyobb, általa kiszemelt cégek vezetőihez, ezért felidegesítette magát, és úgy döntött: ha az ajtón keresztül nem tud bejutni, majd bejut az ablakon… jelen esetben a Google-n keresztül.
Az alapötlet egyszerű: mivel mindenki „guglizza” saját magát, még a leghíresebb és leggazdagabb emberek is (sőt, főleg ők!), Alec úgy döntött személyre szóló üzeneteket helyez el a Google találati listájában az illetők részére.

Az üzenet rövid volt: „Mókás dolog magadra keresni, ugye? Nos, ugyanilyen mókás engem alkalmazni!”
A legnagyobb kreatív cégek vezetői meglepődve tapasztalták, hogy amikor saját nevüket ütik be a keresőbe, az első találat a listában egy személyes üzenet. Legyünk őszinték, melyikünk ne klikkelt volna egy névre szóló üzenetre a találati listában?

Az ötlet bevált – Alec egészen pontosan hat dollárt költött a „kampányra”, és azóta már két állásajánlatot is kapott, köztük az egyik legnagyobb cápától, Ian Reichentaltól.