Az iPad európai premierje messze nem volt ilyen diadalmas. Nem voltak az Apple boltok előtt éjszakázó emberek, kígyózó sorok, örömkönnyekben kitörő friss iPad-tulajdonosok.
Láthatóan nemcsak az európai vásárlók, hanem a lapkiadók lelkesedése is fékezett habzású. Míg a legnagyobb amerikai kiadók mindent megtettek, hogy részesei legyenek az iPad premierjének, európai kollégáik inkább kivárnak.
Michael Ringier szerint a sajtót nem az iPadnak, hanem a minőségi újságírásnak kell megmentenie (nyilván a Ringier tulajdonában levő minőségi Blikkre gondolt). A Gruner+Jahr (Bertelsmann) egyáltalán nem szeretné, hogy az alkalmazások révén az Apple kezébe kerül az irányítás, ezért inkább más megoldásokat keres (WePad). (Hasonlóan gondolkodik a világ legnagyobb könyvkiadója, a Bertelsmann tulajdonába levő Random House is. Egyáltalán nem szándékszik iPadra szánt könyveket kiadni. Elfogadhatatlannak tartja ugyanis, hogy az Apple 30 százalék jutalékot csippent le a vételárból.)
A cikk folytatását a HVG Médiablogján olvashatják el >>>